meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mittbena

Kategori:

Idag har jag jobbat 10-14 i kassan. Gick allderles utmärkt. Skönt att ha fått öva lite mer nu inför min flytt nästa vecka. Fredag är min sista dag.

Idag har jag även provat mittbena vilket jag aldrig brukar ha. Många trodde jag hade färgat håret efetrsom mitt solblekta hår inte syns.

Sen åkte jag hem och åt lite lunch innan jag träffade Mike för att gå på Serpentine Gallery i Kensington Gardens. Tyvärr är måndagar ända dagen på veckan det inte är öppet.
Satt utanför i ett häftigt café en stund i stället. Massa vita metallkuber ihopsvetsade med glasskivor på ovansidan så att man kunde sitta i olika höjder. Svårt att förklara och givetvis tog jag ingen bild.
Hittade dessa bilder på internet.

Sen promenerade vi runt sjön teh Serpentine.
Använder min gamla kompaktkamera men den har legat i väskan ett tag så linsen va ganska kladdig insåg jag när jag la in bilderna på datorn.

Sen blev det en kaffe på ett café i Paddington Station.

När jag kom hem insåg jag att jag ofrivilligt samlar på tomflaskor. Fråga mig inte varför, de har bara hamnat där.

Besviken

Idag jobb 13-17.

De senaste dagarna har jag kännt mig väldigt uttråkad. INGET roligt händer.
Inser att inget roligt händer för jag känner ingen. Och varför känner jag ingen. Jo för att jag aldrig går ut och gör nåt roligt. Och så är den onda cirkeln igång.

Har även insett att det är bara 2 personer jag umgås med. Mike och Nikki.
Nikki och jag har inte så mycket tid att träffas eftersom vi har olika scheman. Hon hittar på massa roligt på helgerna och kvällar men då brukar ju jag jobba.
Mike har jag umgåtts med en hel del men eftersom han inte har några pengar har vi inte gjort nåt roligt känns det som. Vi går mest runt och gör ingenting tills jag blir hungrig. Och eftersom han inte har pengar bjuder jag honom för jag inte vill äta själv. Men nu har jag sagt att jag inte vill betala mer för honom. Visst kommer han att bjuda tillbaka men det känns ändå tråkigt att spendera massa pengar på mat åt andra.
Hade velat gå ut och fira min sista dag med honom på fredag men icke om han är pank. Och Nikki är i Marocco nu i 1 hel vecka så henne kan jag inte heller fira med.

Så idag efter jobbet ville jag göra nåt. Vadsom. Ville bara inte åka hem för då visste jag att jag skulle bara sätta mig i min säng och titta på Homeland.

Hade med mig kameran för att ta bilder på solnedgången. Men vädret va inte lika bra när jag slutade som på förmiddagen så den idén sket sig. Plus att det va 2 timmar kvar till det skulle bli mörkt.
Åkte ner till Bank. Gick till St Pauls. Tog bussen till Trafalgar och bestämde mig för att gå till en pub och dricka en cider och lyssna på livemusik (sunday session) och hoppas på att träffa nån rolig människa. Men när jag kom fram till puben ångrade jag mig. Vågade inte riktigt ta steget att sätta mig själv på en pub.

Men jag är inte bitter. Bara besviken på att jag inte har gjort mer här. Jag har varit här i snart 8 månader och inte gjort mer än vad jag har. Visst har jag gjort mycket roligt och träffat många nya männsikor men önskar att jag kunde ha gjort mer och hållt kvar vid några fler vänner. Men även pengarna har satt stopp för det.
Men om 1 vecka vänder det förhoppningsvis. Då börjar jag på det nya jobbet och Margot kommer tillbaka till London.

Så nu blir det bränd pizza (första ggn jag använder den nya ugnen) och Homeland ist.Sista avsnittet i första säsongen.

Några bilder från kvällen.
En blandning av gammalt och nytt i Bank.

St Pauls (igen jag vet)

En kille som spelade säckpipa på Trafalgar Square

Homeland

Kategori:

Jobb 10-19 idag. Jättetrött!

Nu är det lördagsmys.

Jag har börjat kolla på Homeland. Jag har ju aldrig direkt följt nån serie men nu är jag fast. Är på avsnitt 8 nu.

På promenad

Kategori: Foto

Idag har jag varit ledig. En solig och härlig dag.

Jag började dagen på Oxford Street. Behövde en skinnjacka (fake), en väska och ett par skor. Hittade inget av det så jag åkte till Dalston Kingsland där jag vet att det har 2 olika skoaffärer. Inget där heller.
Åkte hem och åt lunch innan jag träffade Mike på Westfield. han har sökt jobb i en butik som heter Ben Sherman så han vill kolla runt i olika butiker. Tyvärr antog han bara att det fanns en i westfield vilket det inte gjorde.
Jag hittade i a f en skinnjacka på H&M :) Hade även en kupong så att jag fick £5 rabatt.

Sen gick vi från Westfield tioll Holland park där vi traskade runt i den japanska trädgården.
Det va flera påfåglar där inne. Minst 10st. Allt va frid och fröjd tills några familjer kom och började slänga bröd till fåglarna. Duvor kom flygandes från alla hörn och kanter och påfåglarna (som inte är så små) sprang runt som yra höns runt alla människor. Jag blev rädd och tog mig snabbt därifrån. Jag litar inte på fåglar.

I parken finns ett stort schack spel

Mike gillar inte att vara med på bild men jag övar för fullt på att ta porträtt.

Någon ville klättra i träd
Sen gick vi vidare till High Street Kensington och genom Kensington Gardens för att sedan dricka kaffe/te i Whitleys shoppingcenter. För då va det inte nån värme ute längre.
Därifrån åkte jag till Earls Court och åt middag på en Kinarestaurang med Nikki.

Fynd från besöket på IKEA i tisdags. Krokar att hänga på hyllan med mina halband.

IKEA, heatwave och proppfull mage

Kategori:

Igår åkte jag och Mike ut till IKEA.Skulle inte köpa nåt särskillt men en utflykt är alltid trevligt.
Köpte lite smått och gott innan vi tog bussen till Brent Cross som är ett shoppingcenter i närheten.
Det va sjukt varmt!
När vi skulle ta oss därifrån gav jag upp. Utan min buss/tube app så är jag helt vilse. Lät istället Mike (som har absolut noll lokalsinne) sköta transporten. Lyckades t o m bli irriterad på honom när inte han visste var vi skulle.
Till slut hittade vi en buss som tog oss tillbaka till IKEA för att sedan ta tunnelbanan till mig.
Men fick gå ganska långt innan vi kom hem. Svettades nästan ihjäl!
Tog sedan tåget till Mike. Han bor en bit från stationen så igen så höll jag på att dö. Så varmt och kvavt.
Gick sedan och handlade. Det blev enchilladas, vitlöksbröd, vin, massa glass och film.
Proppfull somnade jag på soffan. Måste vara det bästa som finns.

Idag har jag jobbat 12-21.

Kök

Kategori:

I går jobbade jag bara 10-14 i kassan. Ett extrapass för att öva.
Efter jobbet åkte jag hem och lagade lite lunch innan jag åkte ner till Notting HIll Gate.
Sedan traskade jag ner för Portobello Road hela vägen tillbaka hem. Solen sken och det va ljummet i luften.
Sen gick jag ett varv i en park som ligger här bredvid.
På kvällen tog jag bussen till Nikki. Missade precis buss 328 som går till henne men hoppade på bussen efter för att komma ikapp. Men i Notting Hill så stannade inte busschauffören på den hållplatsen jag ville gå av så jag fick springa till nästa hållplats för att komma med den andra bussen. Sen insåg jag att det kom 3 st 328 på rad så jag hade bara kunnat vänta på nästa. Det är bara det att ibland går de med 15 minuters mellanrum och jag ville inte vänta så länge. En liten springtur blev det ist.
Nikki och jag gick till en pub. drack 2 glas vin/cider, pratade och sen gick hem igen. Ett besök på nån timme. Vi va båda trötta men ville prata lite.

Igår sken solen in genom mina skitiga fönster

Här är 2 bilder från köket

Jag vill resa!

Kategori: resa

Idag jobb 9-18. Dagen passerade fort.

Har funderat mycket på resor de senaste dagarna. Jag har ju mitt mål att resa 2 ggr om året varav 1 resa ska vara till en plats jag har inte har varit förrut.
1 resa är ju klar för i år, London. Men nu har jag bara 3 månader på mig att åka till en ny plats.
Jag tänker mig en weekend i Europa nånstans det är billigt att flyga härifrån London.
Jag vill ju till Prag och Berlin bla. Hittade även billiga biljetter till Oslo där Emilie bor nu. Kanske ska ta en sväng till henne och hälsa på.
Kan ju även ta tåget till Paris men där har jag ju redan varit.
Vill ju även hyra bil och köra runt omkring London oxå.

Men pengarna är ju inte på min sida:(

Tv kändis

Kategori:

I torsdags jobbade jag 12-21.

I går va det jobb 8-12. MEN chefen bestämde att jag skulle jobba till kl 5 ist.
Fick stå i kassan lite för att öva lite mer inför min flytt till Oxford Circus. Jag har ju bara stått i kassan lite då och då och på nya jobbet blir det nog betydligt mer.
Åkte hem och fixade lite innan jag åkte tillbaka till Angel för att träffa Amy som ska sluta på GAP och börja college igen. Aiden, Mark och Mike va oxå där.

Efter en drink blev vi tillfrågade om vi ville vara med i en tv inspelning. Det va för ett program med en trollkarl. Visst sa vi och fick skriva på några papper.
Inspelningsplatsen va precis utanför puben. VI skulle stå i kö till en klubb. Så de hade lagt ut en röd matta och hade ställt upp massa spotlights.
Jag och Aiden hade sneakers på oss så vi fick inte va med på röda mattan utan bara stå utanför. Likaså Amy för hon hade ingen jacka med sig. Men Mike och Mark fick göra några omtagningar.
Efter en drink till åkte jag hem. Lämnade Angel lite efter kl 12 sör att inte komma hem för sent men ändå va jag inte hemma förräns kl 2. Tunnelbanan till Kings Cross och sen vänta på bussen till Camden för att sedan vänta på bussen hem.

Idag har jag jobbat 10-19.
Började med 2 timmar på herrarnas. Sen 2 timmar på lagret eftersom ingen har tagit hand om leveransen från i typ tisdags. Efter lunch fick jag stå i kassan igen.
Köpte lite nya jobbkläder idag igen. Är så trött på att använda min dassigt vita skjorta.

Efter jobbet köpte jag lite nachos och dipp, skruvar och choklad sen har jag frossat ikväll.
Nu är det dags att lägga sig i min underbara säng och se en film.

Fick ett sms av Nikki idag på morgonen. Hon åt frukost på samma restaurang som Hugh Grant. Lite coolt faktisk. Själv har jag inte sett några kändisar här än.

Morgonpigg????

Idag va det jobb 7-16.
Tänk att jag va morgonpigg i Sverige. Det va svårt att tro idag på jobbet.
Jag va tröttare idag än sist jag jobbade natt.
Kall va jag oxå. Jag hade en t.shirt, en jeans skjorta och en hoddie och frös ändå.
Började uppe på barnens avdelning...blä så tråkigt! Tacka vet jag herrarnas. Men även de sista timmarna på herrarnas va sega idag. Trött, kall, hungrig och inte mycket kunder.

Ikväll va jag på pubquizet. Vi kom på 3:e plats.
Och jag vann den individuella tävlingen. Eller rättare sagt Mike vann. Man skulle gissa hur många leksakssoldater det låg i en glasburk. Mike gissade 201 och skrev mitt namn. Det va 203 så vi vann :)
Nu är jag helt slut! Tack och lov för sovmorgon i morgon!

Blir lite dåligt med bilder nu när jag inte har nån mobil med kamera.

I love Poundland!

Idag va det jobb 8-12.
Efter jobbvet köpte jag äntligen lite mat och fyllde upp min hylla i kylen och skafferiet och lagade lunch.
Sen blev det ett besök till Lost Property kontoret igen eftersom nummret de hade gett mig inte fungerade.
Fick inte direkt nåt bättre svar än att de hör av sig om de hittar nåt. Hoppas hoppas!
Sen blev det bankbesök för att ändra min adress.
Och avslutade med en sväng till Poundland där jag bla köpt en ram för att sätta upp ett kort på familjen på mitt nattduksbord.
I kvälll har jag kollat på ensam mamma söker och nu är det svenska hollywoodfruar.
Pratade även lite mer men hyresvärden, Yalanda.

Nu är det också klart att jag förflyttas till Oxford Circus den 6 oktober.

Shopping finally!

Kategori:

Min nya säng är så skön! men jag vaknade flera gånger inatt/idag på morgonen. Troligtvis för att jag är lite ovan.Idag började jag dagen med att åka till Baker street där kontoret för "borttappade saker på buss/tåg" ligger.
Frågade efter min mobil men de anvisade mig till bussgaraget för just den bussen jag åkte. Fick ett nummer som jag senare ringde men inte fungerade. Så jag ska åka dit i morgon efter jobbet igen.
Jag köpte frukost på Pret a manger som jag åt på tunnelbanan till Stratford Westfield.Där spenderade jag 4 timmar med shopping. Hittade en hel del men spenderade inte mycket. Älskar att fynda :)
Smycken på New look: 5 ringar och 2 par öronhänge= £4 (final sale)H&M: 3 linnen och 1 kjol= £15.99Forever 21: 2 linnen och ett par leggins:£8Gillar den monokroma svart/vita looken så jag hittade dessa 2 underdelar idag. Kjol: H&M, leggins: Forever 21.iSen köpte jag även en tröja, paraply och mascara på Primark: £11Totalt: 6 toppar, 1 par leggins, 1 kjol, 5 ringar, 2 par öronhänge, 1 paraply och 1 mascara för £38.99Jag är nöjd :)
Sen åkte jag till St Pauls där jag träffade Margot (som jag bodde med ett tag) som är tillbaka i stan över helgen. Vi satte oss på ett café och drack kaffe och pratade massor. Eller rättare sagt hon pratade massor och jag pratade lite.Hoppas verkligen att hon kommer tillbaka till London som hon planerar. Vi har roligt tillsammans.Sen åkte vi till Gordon's Wine bar och tog varsitt glas vin och fortsatte prata. Sedan kom även Haris, en av killarna från Grekland som vi träffade i somras som Margot har haft kontakt med sen dess.Innan jag hem köpte jag lite frukost. När jag kom hem träffade jag Pedro, "sonen" som bor här. Han va trevlig. Känns lite bättre nu. Igår kväll när jag kom hem hade mamman, Yolanda, en väninna här på middag så då ville jag inte inkräkte i deras samtal i köket men idag lämnade hon en liten lapp till mig och sonen va som sagt va trevlig oxå. Och som Margot sa, jag betalar hyra för att bo här så jag ska inte känna att jag inkräktar någon.

Ny adress och nytt nummer.

Min nya adress är:

07472099520

Flytt

Vilken dag!
Vaknade glad i hågen innan jag insåg att jag va bakis och kom ihåg att jag hade tappat mobilen :P
Började packa. Helt sjukt hur mycket jag har fått plats med i det där lilla rummet.
Vid 12 tiden tog jag bussen med första lasset. Min ryggsäck fullproppad, min kabinväska fullproppad och en stor shoppingpåse full.
Lämnade av allt och tömde ryggsäcken och shoppingpåsen för att åka en andra vända. Packade ner allt och städade rummet för att sedan ta runda 2 med ryggsäck, en ikeapåse full med skor och shoppingpåsen full.

En suddig bild på huset jag nu bor i på 3:e våningen. Det va storm ute idag (sen är ju inte min kamera den bästa).

Huset jag bor i heter Dickens house.
Mitt nya rum

Sen va jag tvungen att ha mat så jag mötte upp Nikki i Kensington. Hon skulle köpa vandrarkängor eftersom hon har bokat en resa till Marocco där hon ska vandra i 4 dagar.Och jag va tvungen att gå till 3 för att fixa ett nytt simkort.
När det va klar hittade vi en restaurang och åt lite tex mex mat.
Till maten beställde jag en iste. Va mer som en alkoholfri drink.
Väl "hemma" igen så packade jag upp allt och hängde in kläderna i garderoben. Har massor med plats nu!

Hur fick jag plats med allt detta (plus en byrå full) i min förra garderob??
Men i morgon blir det förhoppningsvis lite shopping för att fylla ut ;)

Mobillös :(

Kategori:

I fredags kväll va jag och Mike på en italiensk restaurang och firade mitt nya jobb.
Åt jättegott pizzabröd med vitlök och mozarella till förrätt och pasta till huvudrätt.
Det ösregnade ute så från tunnelbanestationen till restaurangen hann vi bli genomblöta.

Igår jobbade jag 7-16.
När jag kom hem började jag packa lite. Jag hade visst lite mer saker än vad jag trodde.
På kvällen åkte jag till Earls court där jag träffade Nikki och hennes kompis från Australien på en pub.Vi åt och drack innan vi gick hem till Nikki en sväng.
Sen tog jag bussen hem. VIlken lång resa det blev.
Jag måste ha somnat på direkten för jag kommer inte ihåg bussresan. Koommer ihåg att jag vaknade i Kilburn som är lite förbi var jag bor. Rusade av bussen och började titta efter min mobil men hittade den inte.
Jag vet att jag tog upp mobilen när jag satte mig på bussen men eftersom jag somnade måste jag ha tappat den eller så måste den ha lagt sig i sätet.
Utan att veta vad jag skulle göra va min första tanke jag måste komma ifatt bussen. Dock så går inte nattbussarna så ofta. Började gå och försökte samtidigt få tag på en taxi.
Till slut kom en buss. Frågade chauffören om han kunde ropa på bussen före honom för jag har lämnat min mobil där. Men han sa bara att du får ringa på måndag och fråga efter din mobil. Åkte några hållplatser men insåg att det va inget mer jag kunde göra så gick av och väntade på bussen tillbaka hem.
Tog första bussen som va N28. Kom då på att bussen efter måste vara den N31 jag åkte med mot Camden som har vänt och är på väg tillbaka. Ett litet hopp i mig vaknade. Tänkte att jag väntar på N31 på hållplatsen jag kliver av hemma och kan gå på och leta/fråga efetr min mobil. Nu va det ju dock så att den bussen körde om oss.

Som tur va har jag ju min gamla mobil så jag kan använda tills vidare men jag vill ha min vanliga tillbaka. Har inte råd att köpa nån ny nu.
Nu hoppas jag bara att ingen har snott mobilen utan att chauffören lämnar in den.
Har gjort en anmälan online och så tänkte jag gå till deras kontor där de samlar allt i morgon. Jag kan ju inte direkt ringa.

Good and bad news

Börjar med de dåliga.
Jag fick inte jobbet som supervisor i Oxford Circus butiken :(
De kollade på 3 olika saker och det jag missade va ledarskap. De tyckte inte att jag va en tydlig ledare.

MEN jag blev erbjuden en annan tjänst. Som senior sales associate. Det är typ samma tjänst som jag har nu fast med mer ansvar och så får man bestämma lite mer. Lönen är lite bättre.
Med detta vill de göra en plan för att göra mig redo för en roll som supervisor innan februari.
Först blev jag ledsen att jag inte fick jobbet och chefen sa åt mig att tänka på den andra tjänsten över helgen men nu vill jag verkligen ha den.
Större butik, mer folk, mer ansvar och även om bara lite, mer betalt:)

Detta kanske kan förlänga min vistelse här i London lite till :)

Fredagen den 13:e

Kategori:

Igår hände inget särskillt. Bara jobb 12-21.30.
Idag däremot fick jag 4 timmar extra för att ta hand om gårdagens leverans. Det va tydligen 5 sjuka igår så de hann inte med allt. Så jag ska spendera dagen på lagret vilket inte gör mig nåt för jag har väntat på att få lite tid där inne för att rensa upp.
En annan rolig sak är att jag fick lön idag. Eftersom jag har lägre hyra nu plus att jag fick en bra lön så har jag nu hela £250 att spendera:-) Plus att jag kommer få tillbaka min deposition på £600 nästa vecka.
Vem sa fredagen den 13:e? ;-)

Pubquiz och gig

Kategori:

Igår va det jobb 10-19 för omväxlings skull.
Jag fick inte nåt svar från Oxford Circus. Bättre lycka idag.

Eftersom jag slutade tidigare än jag brukar på onsdagar så hann jag gå på pubquizet :)
Det va jag, Sander, John och en kompis till Sander från USA.
Det gick hyfsat bra. Vi hamnade på en delad 5:e plats.
Den ena bildfrågan va i a f lätt :)

Efter quizet åkte jag till Notting Hill Arts Club där jag mötte the Harlots. Har inte varit på nån av deras spelningar på länge. Hade tänkt ta med mig kameran men va inte säker på om de skulle låta mig komma in med den på klubben. Men när jag stog längst fram och lyssnade och tittade så ångrade jag mig. Det va deras bästa spelning på länge. Det märktes på både bandet och publiken.

En dag i Kilburn/Camden/Hoxton/Shoreditch

Kategori: sightseeing

Idag tog jag en sväng till Kilburn High street. Cathy har hittat massa billiga kläder och skor där så jag tänkte ge det en chans. Hittade inget kul så åkte till Camden ist.

Kollade efter lite skor men hittade inget kul där heller.

Vid 3 åkte jag till Angel och träffade Mike som jobbat klart. Vi tog bussen till Geffrye muséet i Hoxton. Hade läst att det va ett hem och trädgårdsmusée. Kanske inte va det roligaste men nu har vi sett det.
Sen hade jag oxå googlat fram ett Street Art Gallery som verkade intressant. Det va sista dagen idag så tyvärr hade de nästan packat ner allt vilket va jättesynd för de tavlor som va kvar på väggarna va jättecoola!
Efter det gick vi till the Bridge som ligger i samma område. Detta café låg på min to do lista. Har läst att det ska va lite speciellt. Och det va det! Massa coola prylar och gamla möbler att titta på.

Sen blev det som vanligt när jag och Mike umgås. Vi gick ock gick tills vi tog tunnelbanan till Kings Cross där vi delade på oss.

Ikväll har jag sett första avsnittet av ensam mamma söker. Alltid lika mysigt att titta på det i höstmörkret med en kopp te och drömma om kärleken.

Har betalt deposit idag till rummet jag tittade på igår så på söndag går flyttlasset.
I morgon får jag förhoppningsvis reda på om jag går vidare till en andra intervju oxå. Spännande!

Jag är fortfarande allergisk...

...mot fisk.
Satt i mitt rum ikväll och tittade på film, no pain, no gain (konstig film som ballade ur totalt) när jag börjar känna att jag får problem med andningen. Fattar inte varför men tänkte att hade nåt med min förkylning att göra. När jag sedan gick ut i köket så hittar jag ett tomt paket fiskpinnar. Kände lukten av matos innan men inte att det va fisk.
Kom och tänka på när jag va liten och mamma stekte fisk och jag fick sitta ute och chippa efter luft och insåg att ingen har stekt fisk i min närhet sen dess tills nu.
Med ett öppet fönster och försök till att andas djupt känns det nu bättre:-)

Tate Britain

Kategori:

Tog mig till slut till Tate Britain. Det är typ det ända av alla gratismuséer jag inte hade sett än.
När jag tog upp kameran för att ta en bild av en staty så insåg jag att batteriet satt kvar i laddaren hemma.
Tog några bilder med mobilen ist.

Sen fick jag lite bråttom så jag tittade inte så noga. Va tvungen att hinna till en visning av ett rum till 6.30pm.
Rummet ligger ca 10 min promenad från där jag bor idag vilket är bra för jag gillar området. Dock så kanske inte huset och lägenheten va den fräshaste. Men en STOR säng och stor garderob i ett stort rum. Bara sängen va ju lika stor som mitt rum är nu.
Jag har tills i morgon att bestämma mig. Vore ju skönt att ha det klart och troligtvis blir det kanske bara en månad.

Leta boende

Kategori:

Igår träffade jag Nikki för en lunch på en mexikansk restaurang. Sen tog vi en promenad i Holland park med ett stopp på Jamie Olivers Recipease för en kaffe to go.
Det va ganska kyligt och regnet hängde i luften.
Gick igenom den japanska trädgården i Holland park där de hade en bröllopsfotografering framför ett vattenfall, påfåglar gick runt vilda och ekorrarna smaskade på nötter.

Sen tog jag bussen hem, la mig och tittade på R.I.P.D. Rolig men lite överdriven film. Ryan Reynolds är med så lite ögongodis i vilket fall som.

Sen försökte jag sova men hur trött jag än va så gick det inte.
Kl 21 åkte jag till jobbet. Åkte lite tidigare för att jag skulle hinna handla lite "lunch" innan jag började men insåg när jag kom fram att det va söndag så allt va stängt. Hittade ett café som va öppet och köpte en kaffe och en sallad.
Jobb 22-7. Natten gick fort och jag va inte alls så trött som jag brukar vara när jag jobbar natt.
När jag kom hem gick jag o la mig.
Kl 12 börjar den italienska tjejen bredvid mig prata telefon. Försöker koppla bort hennes höga röst.
Några minuter senare knackar någon på min dörr. Då är det nån som ska titta på mitt rum eftersom jag flyttar ut. Drar täcket över huvudet medans de kikar in. Några minuter senare: 1 till ska kolla på rummet. Ytterligare några minuter senare: den italienska tjejen (nej jag vet fortfarande inte vad hon heter) börjar föna håret.
Då gav jag upp och gick upp och satte mig framför datorn för att leta efter ett nytt boende.
Gjorde en kopp kaffe (min egen blandning med lite choklad och massa mjölk i) för att vakna till och en kopp te för att värmas upp. det är kallt och regnigt här idag. Har t o m fått på mig mammas raggsockar:)
Efter några timmar hade jag hittat 5 olika alternativ. Mailade/sms:ade alla. Fick ett nej på direkten.
Kände att detta är bara jobbigt och jag kanske bara ska åka hem till Sverige ist.
Men sen helt plötsligt fick jag svar av en tjej att jag kan komma och kolla på rummet ikväll. Det är större än rummet jag har idag, ligger inte långt härifrån och är £100 billigare.
Jag håller tummarna.

Nu måste jag ge mig ut i regnet för att få lite luft och se nåt annat än på min dator.
Får nog bli ett museum.

Utekväll

Kategori:

Igår va det jobb 12-16 bara. Jag jobbade med Cathy och vi är verkligen dream teamet. Sålde massor, fyllde på saker från lagret och pratade lite oxå givetvis :)
I går kväll åkte jag hem till Nikki. Hon bjöd på middag och vin. Eftersom jga är ledig idag söndag, vilket inte är så vanligt så ville vi gå ut men vi visste inte var. Vi hamnade på Notting Hill Arts CLub där vi dansade hela kvällen och drack äckliga drinkar. Den första va en sangria på vitt vin och vatenmelon. Blää. Den andra kom jag inte ihåg vad det va men den va lika äcklig den.
Va hemma vid 3 tiden.

Idag är jag ganska seg. Har suttit och letat efter billiga rum i London nu på förmiddagen. Flyttar ju ut om 1 vecka. Vill ha nåt där de inte har nån minimum gräns för hur länge man måste stanna. Ifall jag inte får jobbet somm supervisor åker jag ju troligtvis hem om 1 månad. Har ju fortfarande 1 månads uppsägningstid.

Intervju

Kategori:

Idag jobbade jag 8-12 innan jag skyndade mig hem, åt lunch pch bytte om inför min intervju. Åkte till Oxford Circus butiken och hade min intervju. Jag tyckte den gick ganska bra. Första delen va frågor men inte exakt de jag hade pluggat på utan liknande. Sen kom en del 2. Jag fick 30 minuter på mig att gå runt i butiken och hitta saker som de borde sluta med, saker de borde börja med och saker som va bra som de ska fortsätta med. Det va lite svårt men jag hittade en del och sen gick vi igenom dessa punkter. Jag får svar på onsdag om jag går vodare till en andra intervju. Så fort jag hörde orddet second interview blev jag nervös. Varför kan det inte räcka med 1. Plus att det kommer dra ut på tiden med en till intervju. Träffade sedan Mike. Vi fönstershoppade lite innan vi åkte till National portrait gallery. Intressant och givetvis gratis;-)Sedan åkte vi till Westfield där vi strosade runt lite innan vi gick och åt burgare på Byrons och sedan såg vi på About time som va en mysig film.

Dan före dopparedan

Idag jobb 12-21.
Fick en förklaring på varför de inte hade hört av sig till mig snabbare eller till vår butik vilket skulle va enklare för att bestämma tid för en intervju.
De visste inte att jag jobbade på GAP. Andra gången de "missar" det. Konstigt eftersom det va min butikschef som skickade dem mitt CV. De har pratat med min butikschef angående mig. Jag har skrivit i mitt CV att jag jobbar på GAP.
Hur svårt kan det va!
Ja ja. Idag hjälpte Rahul mig att välja en outfit för intervjun i morgon och som jag sa blir det blått. Köpte en ljusblå skjorta (som vi har 60% rabatt på) som jag ska ha tillsammans med mina mörkblå jeans och en navy cardigan som jag ska få låna av Kat.
Tipset jag har fått hittills från både Nikki, Mike, Rahul och Kat är att ljuga. The word is bullshit! Späd på sanningen lite! Säg att du är ansvarig för herravdelningen!
Ska gå igenom frågorna nu igen innan jag går o lägger mig.

Richmond park

Kategori: Foto

Irriterande att jag måste lägga upp en bild i taget.

Nu är det i a f klart.
När jag kom till parken traskade jag upp på en kulle. Älskar ju höjder.

Man kunde se ända till Windsor Castle där jag va med Nick för 2 år sen.
Uppe på kullen fanns det en kikare som stod i linje med St Pauls Cathedral. Som bilden nedan visar har de gjort en allé för att man ska kunna se hela vägen.
I denna allén hittade jag denna grind.

Man hade ganska så bra utsikt från parken kan man säga.

När jag gick ner för kullen så kryllade det av små blåa trollsländor. Men det va inte lätt att fånga dem på bild. De va snabba och satt inte still många sekunder.
Hörde massa fågelkvitter från en skogsdunge och undrade va det va för fåglar. Det kryllade av dessa gröns amå papegojliknande fåglar. Smög runt och försökte fånga dem på bild men det va svårt. De smälte in i de gröna ekarna. De kastade massa ekollon på mig oxå. Livsfarligt att gå under träden.
Sen kom jag till en stor sjö.

Och till slut hittade jag hjortarna jag hade hört talas om ska gå vilt i parken.
Tyckte det va synd att jag inte kom närmre men uppe på nästa kulle va det fullt av betande hjortar.

Vid en liten damm hittade jag denna ensamma stora solros.

Vin och intervju

Kategori:

I går morgon provade jag min sconesmix jag köpte för ett tags sen. Goda men ganska söta scones blev det.

Sedan åkte jag ut till Richmond park. Tog först tunnelbanan till Hammersmith och bytte till buss. Hela resan tog ca 1 timme.
Försökte lägga upp bilder från min ca 3 timmar promenad runt i parken men internet verkar inte funka så bra här idag. Får försöka imorgon igen.

Det va molnigt största delen va dagen men jättevarmt.
Det roliga med parken va att de hade vilda hjortar betandes på fälten.
På väg tillbaka hem gick jag på fel buss och hamnade lite fel. Bytte sedan till bussen jag visste att jag skulle åka med. Tyvärr ått fel håll men till slut hamnade jag rätt.
Jag hade inget batteri i mobilen så då är det svårt att veta hur man ska åka. Mobilen är min bästa vän här i London.

I går kväll träffade jag Mike så gick vi till Gordon's Wine bar där vi träffade Nikki och Sean. Nikki började med att köpa en flaska vin vi delade på. Sen va det Seans tur att köpa 1 flaska. Den 3:e skulle Mike köpa. Han tog en likadan som Sean. När han kom tillbaka viskade han till mig "Påminn mig om att kolla priset på vinflaskan nästa gång. Denna flaskan kostade £40" Ops ;)
Det va varmt och skönt så vi stog ute hela kvällen. Nikki och Mike försökte komma på alla möjliga lösningar på hur jag ska kunna stanna här. Jag får i a f bo hos Nikki i typ 2 veckor innan jag åker tillbaka till Sverige om det blir aktuellt. Men sen kom vi på att hon ska åka på semester i 2 veckor i början av oktober så då kunde jag bo där och betala lite av hennes hyra.
Senare åkte Nikki och Sean hem och Mike och jag gick vidare och drack ytterligare en flaska vin medans vi pratade om våra jultraditioner. Random ;)
Sen traskade vi till Leicester Square där vi åt pizza.
-Jag är hungrig Mike! Jag vill ha pizza! Men jag har inga kontanter så du betalar!
Tur att han är snäll.

Idag va man lite bakis men en stadig engelsk frukost löste det :)
Kändes lite pinsamt när jag och Mike insåg att vi va likadant klädda idag. Mörka jeans, navyblå t-shirt och jeansjackan hängandes över väskan. Men eftersom temat på jobbet är "back to blue" och de vill att vi ska ha blåa kläder på oss så blev det så.

Jobb 12-21.
Vid lunch hade jag äntligen fått ett meddelande av en av tjejerna från Oxford Circus butiken. "Ring mig!"
Jag ringde tillbaka men ingen svarade.
Kat ringde flera gånger utan svar.
Till slut, kl 20 precis innan stängning, kom Rahul (våran supervisor) och frågade om jag hade några planer efter jobbet på fredag eftersom han hade fixat en intervju till mig kl 14. ÄNTLIGEN!
Nu hoppas jag bara att de inte tar 2 veckor på sig att bestämma sig. Jag har inte tid att vänta så länge.
Så nu blir det att plugga på olika svar i morgon.
Sen får alla hålla tummarna för mig på fredag kl 14, 15 svensk tid;)
Måste köpa nåt nytt på Gap att ha på mig på intervjun oxå. Troligtvis nåt blått ;)

Störd nattsömn

Kategori:

Somnade innan kl 12 igår vilket jag va nöjd över. Lägger mig senare o senare här.
MEN vid 1 vaknade jag av att tjejen som bor i rummet bredvid mig kom hem och storbölade. Så hon och hennes pojkvän höll på att bråka (eller i a f låter det som det när italienare pratar). Jag hörde precis allt de sa. Som tur va fattar jag ju inget av va de sa men lite irriterande va det allt.
Efter ett tag lyckades jag i a f koppla bort det och somna om igen.

Vad jag saknar hemma

Jaha ja.
Det va ingen större jaktlycka idag.
Fick veta att Karen som jag skulle prata med jobbade men satt i ett möte till kl 16.
Gick runt lite på Oxford Street och kikade i butiker och fantiserade om vad jag vill köpa innan jag  kanske måste åka hem.
Va tillbaka på GAP lite efter 16 men Karen va fortfarande upptagen men jag lämnade mitt nr och namn och de sa att hon skulle ringa upp senare. Men ICKE!
Jag ger upp det där nu. Jag har gjort mitt. Både ringt och besökt butiken.

Börjar planera för hemresan ist. Kanske borde säga upp mig från GAP (på ons har jag jobbat där i 6 månader) eftersom jag har 1 månads uppsägningstid men måste flytta ur mitt rum om 2 veckor.
Nikki har lovat att jag får bo hos henne tills jag antingen åker hem eller hittar nåt annat jobb/boende.

Vill egentligen inte ge upp än (och att jobba som supervisor på en av världens största shoppinggator hade ju sett fint ut på CV:t) men jag måste erkänna att jag saknar Sverige (och pengar framför allt)
Saknar att:
- gå och storhandla mat utan att tänka på varken pris eller om det får plats på min lilla hylla i kylen.
- kunna laga vad jag vill i mitt eget kök.
- ha mitt eget hem.
- shopping i största allmänhet (har nog bara spenderat ca 500kr på shopping de senaste 3 månaderna)
- att måla tavlor (har inget utrymme, eller pengar för det här)
- baka (ungen här funkar ju som den själv vill)
- RESA! (Och nej, att vara här är inte samma sak som att resa)
Och så måste jag väl säga familjen oxå ;)

Idag skissade jag lite igen. Det blev ABBA idag.

jobbjakt

Kategori:

Jobb 7-11 idag. Tragiskt att det va mörkt när jag vaknade 5.30. Hösten är på ingång.
Jag hjälpte till med leveransen idag. Vi fick bara nya kläder och jag gillade väldigt mycket av det. Då tänkte jag att jag verkligen vill jobba kvar på GAP så att jag kan köpa dessa kläder billigt och faktiskt kunna använda dem. Så nu är jag på väg till Oxford Circus butiken för att hitta nån av de där 2 damerna jag har pratat med. Förhoppningsvis är någon av dem där.

Förkylning

Kategori:

Igår va det jobb mellan 12-21.
Hade världens förkylning! Näsan rann som en öppen kran och jag gav mig själv kallsupar och "tappade" andan lite då och då. Inget kul att gå med ett papper under näsan hela dagen.
Trotsade detta trots allt och träffade Nikki för några pints efter jobbet. Vi har ju inte setts på så länge. Jag har ju inte äns hunnit berätta för henne att jag snart måste flytta ut och kanske måste åka hem.

Idag jobbade jag 9-18 och sen hade vi kick off mellan 18-20.
Kranen i näsan va nu avstäng och inehållet i mer fast form. Dock låter jag väldigt täppt.
Dagen gick väldigt fort för jag hade massa boxar med kläder att packa upp, placera ut och fylla på lagret.
Kick offen va ok. Vi pratade lite om GAPs värde ord; DO WHAT YOU LOVE. Detta innehåller I love TALKING, I love SMILING, I love ENERGY och I love TEAMWORK.
I slutet hade vi en liten modevisning. Jag, Jordan, Mike och Lili va mannekänger. Kul och knasigt.

Efter jobbet gick jag och Mike till Kings Cross där vi satte oss på ett litet bageri/café. Vi ville ha te men tänkte att vi tar en korg bröd till för att ha något att tugga på.
Till detta fick vi 4 olika syltar och nutella + vit cholkadkräm (konstigt men ganska gott i mindre mängder)
Trevlig stund med djupa samtal.