meandmyrestlesssoul.blogg.se

Vad jag saknar hemma

Kategori:

Jaha ja.
Det va ingen större jaktlycka idag.
Fick veta att Karen som jag skulle prata med jobbade men satt i ett möte till kl 16.
Gick runt lite på Oxford Street och kikade i butiker och fantiserade om vad jag vill köpa innan jag  kanske måste åka hem.
Va tillbaka på GAP lite efter 16 men Karen va fortfarande upptagen men jag lämnade mitt nr och namn och de sa att hon skulle ringa upp senare. Men ICKE!
Jag ger upp det där nu. Jag har gjort mitt. Både ringt och besökt butiken.
 
Börjar planera för hemresan ist. Kanske borde säga upp mig från GAP (på ons har jag jobbat där i 6 månader) eftersom jag har 1 månads uppsägningstid men måste flytta ur mitt rum om 2 veckor. 
Nikki har lovat att jag får bo hos henne tills jag antingen åker hem eller hittar nåt annat jobb/boende.
 
Vill egentligen inte ge upp än (och att jobba som supervisor på en av världens största shoppinggator hade ju sett fint ut på CV:t) men jag måste erkänna att jag saknar Sverige (och pengar framför allt)
Saknar att:
- gå och storhandla mat utan att tänka på varken pris eller om det får plats på min lilla hylla i kylen.
- kunna laga vad jag vill i mitt eget kök.
- ha mitt eget hem.
- shopping i största allmänhet (har nog bara spenderat ca 500kr på shopping de senaste 3 månaderna)
- att måla tavlor (har inget utrymme, eller pengar för det här)
- baka (ungen här funkar ju som den själv vill)
- RESA! (Och nej, att vara här är inte samma sak som att resa)
Och så måste jag väl säga familjen oxå ;)
 
Idag skissade jag lite igen. Det blev ABBA idag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: