meandmyrestlesssoul.blogg.se

Vin och intervju

Kategori:

I går morgon provade jag min sconesmix jag köpte för ett tags sen. Goda men ganska söta scones blev det.
 
 
Sedan åkte jag ut till Richmond park. Tog först tunnelbanan till Hammersmith och bytte till buss. Hela resan tog ca 1 timme.
Försökte lägga upp bilder från min ca 3 timmar promenad runt i parken men internet verkar inte funka så bra här idag. Får försöka imorgon igen.
 
Det va molnigt största delen va dagen men jättevarmt.
Det roliga med parken va att de hade vilda hjortar betandes på fälten.
På väg tillbaka hem gick jag på fel buss och hamnade lite fel. Bytte sedan till bussen jag visste att jag skulle åka med. Tyvärr ått fel håll men till slut hamnade jag rätt.
Jag hade inget batteri i mobilen så då är det svårt att veta hur man ska åka. Mobilen är min bästa vän här i London.
 
I går kväll träffade jag Mike så gick vi till Gordon's Wine bar där vi träffade Nikki och Sean. Nikki började med att köpa en flaska vin vi delade på. Sen va det Seans tur att köpa 1 flaska. Den 3:e skulle Mike köpa. Han tog en likadan som Sean. När han kom tillbaka viskade han till mig "Påminn mig om att kolla priset på vinflaskan nästa gång. Denna flaskan kostade £40" Ops ;)
Det va varmt och skönt så vi stog ute hela kvällen. Nikki och Mike försökte komma på alla möjliga lösningar på hur jag ska kunna stanna här. Jag får i a f bo hos Nikki i typ 2 veckor innan jag åker tillbaka till Sverige om det blir aktuellt. Men sen kom vi på att hon ska åka på semester i 2 veckor i början av oktober så då kunde jag bo där och betala lite av hennes hyra. 
Senare åkte Nikki och Sean hem och Mike och jag gick vidare och drack ytterligare en flaska vin medans vi pratade om våra jultraditioner. Random ;)
Sen traskade vi till Leicester Square där vi åt pizza. 
-Jag är hungrig Mike! Jag vill ha pizza! Men jag har inga kontanter så du betalar!
Tur att han är snäll.
 
Idag va man lite bakis men en stadig engelsk frukost löste det :)
Kändes lite pinsamt när jag och Mike insåg att vi va likadant klädda idag. Mörka jeans, navyblå t-shirt och jeansjackan hängandes över väskan. Men eftersom temat på jobbet är "back to blue" och de vill att vi ska ha blåa kläder på oss så blev det så.
 
Jobb 12-21.
Vid lunch hade jag äntligen fått ett meddelande av en av tjejerna från Oxford Circus butiken. "Ring mig!"
Jag ringde tillbaka men ingen svarade.
Kat ringde flera gånger utan svar.
Till slut, kl 20 precis innan stängning, kom Rahul (våran supervisor) och frågade om jag hade några planer efter jobbet på fredag eftersom han hade fixat en intervju till mig kl 14. ÄNTLIGEN!
Nu hoppas jag bara att de inte tar 2 veckor på sig att bestämma sig. Jag har inte tid att vänta så länge.
Så nu blir det att plugga på olika svar i morgon.
Sen får alla hålla tummarna för mig på fredag kl 14, 15 svensk tid;)
Måste köpa nåt nytt på Gap att ha på mig på intervjun oxå. Troligtvis nåt blått ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: