meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mobillös :(

Kategori:

I fredags kväll va jag och Mike på en italiensk restaurang och firade mitt nya jobb.
Åt jättegott pizzabröd med vitlök och mozarella till förrätt och pasta till huvudrätt.
Det ösregnade ute så från tunnelbanestationen till restaurangen hann vi bli genomblöta.
 
Igår jobbade jag 7-16.
När jag kom hem började jag packa lite. Jag hade visst lite mer saker än vad jag trodde.
På kvällen åkte jag till Earls court där jag träffade Nikki och hennes kompis från Australien på en pub.Vi åt och drack innan vi gick hem till Nikki en sväng.
Sen tog jag bussen hem. VIlken lång resa det blev.
Jag måste ha somnat på direkten för jag kommer inte ihåg bussresan. Koommer ihåg att jag vaknade i Kilburn som är lite förbi var jag bor. Rusade av bussen och började titta efter min mobil men hittade den inte.
Jag vet att jag tog upp mobilen när jag satte mig på bussen men eftersom jag somnade måste jag ha tappat den eller så måste den ha lagt sig i sätet. 
Utan att veta vad jag skulle göra va min första tanke jag måste komma ifatt bussen. Dock så går inte nattbussarna så ofta. Började gå och försökte samtidigt få tag på en taxi.
Till slut kom en buss. Frågade chauffören om han kunde ropa på bussen före honom för jag har lämnat min mobil där. Men han sa bara att du får ringa på måndag och fråga efter din mobil. Åkte några hållplatser men insåg att det va inget mer jag kunde göra så gick av och väntade på bussen tillbaka hem.
Tog första bussen som va N28. Kom då på att bussen efter måste vara den N31 jag åkte med mot Camden som har vänt och är på väg tillbaka. Ett litet hopp i mig vaknade. Tänkte att jag väntar på N31 på hållplatsen jag kliver av hemma och kan gå på och leta/fråga efetr min mobil. Nu va det ju dock så att den bussen körde om oss.
 
Som tur va har jag ju min gamla mobil så jag kan använda tills vidare men jag vill ha min vanliga tillbaka. Har inte råd att köpa nån ny nu.
Nu hoppas jag bara att ingen har snott mobilen utan att chauffören lämnar in den.
Har gjort en anmälan online och så tänkte jag gå till deras kontor där de samlar allt i morgon. Jag kan ju inte direkt ringa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: