meandmyrestlesssoul.blogg.se

Besviken

Kategori:

Idag jobb 13-17.
 
De senaste dagarna har jag kännt mig väldigt uttråkad. INGET roligt händer.
Inser att inget roligt händer för jag känner ingen. Och varför känner jag ingen. Jo för att jag aldrig går ut och gör nåt roligt. Och så är den onda cirkeln igång.
 
Har även insett att det är bara 2 personer jag umgås med. Mike och Nikki.
Nikki och jag har inte så mycket tid att träffas eftersom vi har olika scheman. Hon hittar på massa roligt på helgerna och kvällar men då brukar ju jag jobba.
Mike har jag umgåtts med en hel del men eftersom han inte har några pengar har vi inte gjort nåt roligt känns det som. Vi går mest runt och gör ingenting tills jag blir hungrig. Och eftersom han inte har pengar bjuder jag honom för jag inte vill äta själv. Men nu har jag sagt att jag inte vill betala mer för honom. Visst kommer han att bjuda tillbaka men det känns ändå tråkigt att spendera massa pengar på mat åt andra.
Hade velat gå ut och fira min sista dag med honom på fredag men icke om han är pank. Och Nikki är i Marocco nu i 1 hel vecka så henne kan jag inte heller fira med.
 
Så idag efter jobbet ville jag göra nåt. Vadsom. Ville bara inte åka hem för då visste jag att jag skulle bara sätta mig i min säng och titta på Homeland.
 
Hade med mig kameran för att ta bilder på solnedgången. Men vädret va inte lika bra när jag slutade som på förmiddagen så den idén sket sig. Plus att det va 2 timmar kvar till det skulle bli mörkt.
Åkte ner till Bank. Gick till St Pauls. Tog bussen till Trafalgar och bestämde mig för att gå till en pub och dricka en cider och lyssna på livemusik (sunday session) och hoppas på att träffa nån rolig människa. Men när jag kom fram till puben ångrade jag mig. Vågade inte riktigt ta steget att sätta mig själv på en pub.
 
Men jag är inte bitter. Bara besviken på att jag inte har gjort mer här. Jag har varit här i snart 8 månader och inte gjort mer än vad jag har. Visst har jag gjort mycket roligt och träffat många nya männsikor men önskar att jag kunde ha gjort mer och hållt kvar vid några fler vänner. Men även pengarna har satt stopp för det.
Men om 1 vecka vänder det förhoppningsvis. Då börjar jag på det nya jobbet och Margot kommer tillbaka till London. 
 
Så nu blir det bränd pizza (första ggn jag använder den nya ugnen) och Homeland ist.Sista avsnittet i första säsongen.
 
Några bilder från kvällen.
En blandning av gammalt och nytt i Bank.
 
 
St Pauls (igen jag vet)
 
 
En kille som spelade säckpipa på Trafalgar Square
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: