meandmyrestlesssoul.blogg.se

Richmond park

Kategori: Foto

 Irriterande att jag måste lägga upp en bild i taget.
 
Nu är det i a f klart.
När jag kom till parken traskade jag upp på en kulle. Älskar ju höjder.
 
 
 
 
 
Man kunde se ända till Windsor Castle där jag va med Nick för 2 år sen. 
Uppe på kullen fanns det en kikare som stod i linje med St Pauls Cathedral. Som bilden nedan visar har de gjort en allé för att man ska kunna se hela vägen.
I denna allén hittade jag denna grind. 
 
Man hade ganska så bra utsikt från parken kan man säga.
 
 När jag gick ner för kullen så kryllade det av små blåa trollsländor. Men det va inte lätt att fånga dem på bild. De va snabba och satt inte still många sekunder.
Hörde massa fågelkvitter från en skogsdunge och undrade va det va för fåglar. Det kryllade av dessa gröns amå papegojliknande fåglar. Smög runt och försökte fånga dem på bild men det va svårt. De smälte in i de gröna ekarna. De kastade massa ekollon på mig oxå. Livsfarligt att gå under träden.
Sen kom jag till en stor sjö.  
 
Och till slut hittade jag hjortarna jag hade hört talas om ska gå vilt i parken.
Tyckte det va synd att jag inte kom närmre men uppe på nästa kulle va det fullt av betande hjortar.
 
 
 
Vid en liten damm hittade jag denna ensamma stora solros.
 
 

Kommentarer

  • Erika säger:

    Fina bilder!

    2013-09-05 | 20:43:05

Kommentera inlägget här: