meandmyrestlesssoul.blogg.se

London dag 3

Kategori:

Idag tog jag tunnelbanan till Green park där jag åt frukost. Sen gick jag till Churchill War rooms där jag träffade Kendall. Väldigt intressant!

Efter det tog vi tunnelbanan till Camden. Där åt vi lunch på deras foodmarket. Sen strosade vi igenom marknaden. Det va blåsigt o kallt

idsg så efter det blev det en kaffe.

Sen tog vi tunnelbanan till Leicester Square o köpte biljetter till Jersey boys. Efter det åkte jag o bytte om innan jag o Kendall sågs på Jewel bar, stället med halva priset på drtas drinkar. Vi hann med 2 st innan musikalen började.
De första 5 minutrarna tänkte jag...va är der här dlr sålig musikal. Men den tog aig o va riktigt bra.
Efter det åt vi middag på en restaurang i Chinatown. Vi slutade kvällen på O'Neills med livemusik o mycket skratt. Bra avslutning på denna resa. Imorgon ska jag redan hem.

London dag 2

Kategori:

Teatern i måndags kväll va ganska konstig. För det första satt jag längst bak o hörde jättedåligt. För det andra så pratade de med starka dialekter o väldigt snabbt.
Första akten va rolig, de gånger jag hörde vad se sa. Men alla andra skrattade i a f.
Andra akten va väldigt tragisk. Jag va varm, trött o hungrig o halvsov mer eller mindre igenom den akten.
Som tur va tyckte inte de andra om den heller.
Efter det åt vi nudelsoppa på en japansk restaurang.

Igår träffade jag de andra vid Museum of London.

Där träffade vi en guide som skulle berätta för oss om bombningarna av London under andra världskriget. Först gick vi en sväng på museet och därefter strosade vi runt på gatorna runt St Pauls för att sedan avaluta i katedralen.
Jag o Kendall gick sedan upp till toppen.

Efter lunch delade vi på oss. Jag o Kendall gick tikl one new change o kollade in lite affärer. Sen åkte vi till London war rooms men när vi kon dit va det en jättelång kö. Så ist gick vi till Gordons wine bar. Dit kom även Nikki o Tom så att jag fick säga hej till dom.

Sen åkte jag snabbt hem o bytte om innan det blev middag på society eatery nånting. Ellen hade bokat bord där för över 2 månader sen. Dyrt, fint o gott. Tur att man inte behövde betala.

Idag är det jag o Kendall igen. Vi ska försöka oss på war rooms igen. Sen kankse det blir Notting Hill eller Camden eller V&A museum.

Det är i a f härligt att strosa runt på Londons gator igen och roligt att umgås med familjen.

London dag 1

Kategori:

Vaknade 3.40, tog spårvagnen 4.20, tog flygbussen 4.40, åt frukost 5.30, lyfte med planet 7, landade 8, tog bussen 8.30, lämnade väskan på vandrarhemmet kl 10.
Sen åkte jag ner till Primark där jag köpte ett par svarta byxor som uträknat. Blev även ett par solglasögon. Sedan tittade jag in i några butiker men insåg snart att det fanns alldeles för mycket att titta på så la iat mer det o åkte till Tottenham Court Road för att hälsa på Mike på jobbet. Såg honom inte o orkade inte fråga efrer honom så åkte ist tillbaka till Marble Arch där jag köpte en 3:e frukost som jag åt i solen i Hyde park.
Sen gick jag längst med Green Park till Piccadilly Circus sär jag visste att familjen bodde. Hade ännu inte fått tag på dem.
Satte mig på Waxy O'Connors med en halv pint cider för att vila fötterna lite då Ellen hörde av sig och jag fick åka till Tate Modern där vi träffades o åt lunch o sen strosade runt bland de olika utställningarna.
På väg hem tänkte jag lite snabbt titta på forever 21 vid bytet av tunnelbana men när jag kom ut på Oxford street möttes jag av en vägg av människor så jag vände på direkten.
Nu är jag tillbaka på vandrarhemmet, i samma rum som jag o Henke bodde sist, för att vila lite innan det blir teater o middag. O blir det inte alltför sent ska jag träffa Nikki oxå.
Bilder...

Julafton

Kategori:

Igår va det julafton och jag firade det hemma i Småland.

Efter frukost blev det en trip till Järsnäs kyrka som är restaurerad. Väldigt ljus o fin nu.

Sen blev det lunch hos mamma.

Efter det Kalle Anka o hans vänner.
Hälften av oss satt o sov o till slut hade vi även mobilstund.

Sen va det dags för syskonfotot framför granen.

Sen öppnade vi paket.

O så blev det triss skrap. Henke använde mosters finger i brist på nåt annat att skrapa med.

Sen åkte vi till pappa där vi åt gröt. Sen spelade vi julklappsleken.

Tittade på Svensson, Svensson o spelade spel.

När kvällen va slut åkte jag tillbaka till mamma och somnade framför tvn nöjd o glad.

Jul på Liseberg

Kategori:

Igår efter jobbet åkte jag till Liseberg för att bara få ta lite bilder innan julen. Kom precis när isshowen Hans o Greta började så tittade på den först.

Flytt 1 jan

Ringde hyresvärden igår. Hon sa att de nog inte hinner klart till jul. "Är det ok för dig om vi säger 1 jan?" Absolut sa jag :) Så nu har vi bestämt att de måste bli klara till 1 jan. Då har jag 4 dagar ledigt så att jag kan flytta i lugn o ro.
Längtar!

Slutresan på detta år

Kategori: resa

Nervös inför morgondagen....men går det vägen kommer starten på 2016 bli rätt så bra för min del :) Håll tummar och tår.

Slutet på 2015 kommer inte bli så illa heller. Åker nämligen till London då för att träffa Kendall, Ellen och George. När jag va i DC och hälsade på dem i okt så bokade de sin Londonresa och då tyckte de att jag skulle följa med för att hålla Kendall sällskap några dagar. Sagt och gjort, jag tog ledigt och köpte mig en biljett dit. Det är ju inte så att de behövde tvinga mig. Hade ändå tänkt åka nån gång i december.
Så nu mailar jag och Ellen fram och tillbaka om vad vi ska hitta på. Än så länga har de bokat in en show. Hoppas att det är nån musikal jag vill se. Ellen håller även på att boka in afternoon tea som jag verkligen gillar. Det pratas även om att ta tåget/hyra en bil till Cambridge eller Oxford. 2 platser jag inte har besökt.
Utöver det blir det nog lite museum, vilket jag inte har något emot för det finns många bra i London.
Jag ska även guida dem runt på mina favoritpubar i London :)
Vad vi än gör så tror jag att det kommer bli riktigt trevligt.

Ge mig sol, bad och värme!

Kategori: pyssel

Åh vad jag längtar efter sol och bad. Vill bara åka till en strand och ligga i solen och läsa en bok. Helst ensam utan att bli störd. Ska försöka ta mig iväg i vår.

Har även börjat klura på ett resealbum. Fick idén från en tjej som bor i Kanada, som jag lärde känna i USA. Hon hade skrivit om idén i hennes blogg. Hon reser mycket eftersom hennes man är flygvärd och de får billiga resor.
Idén är att skapa ett resealbum där varje uppslag är 1 resa och att det ska va lätt att fylla på den varteftersom man reser.
Kanske välja ut 2-3 bilder, skriva när och med vem jag reste och en liten beskrivning på vad jag gjorde på resan.
Jag ska nog printa ut små kartor oxå eftersom jag har gjort några roadtrips så att man får med en helhetsbild.

Tex:

MALTA

När? Juni

Med vem? Mamma och Therese

3 dagar i Silema för att fira min 30års dag.

Sol, bad, sightseeing av Valetta och god mat och dryck men dålig service.

Tror detta kan va bli riktigt bra. Vill bara hitta ett riktigt fint, tjockt album som man kan ha framme.

1 december

Kategori:

1 december är här och vår största helg på lamphuset är över. Dels för att alla vill ha adventsljusstakar o stjärnor till 1 advent men även för att enjoyhäftet gick ut sista november ett rabatthäfte där vi ger 20% rabatt.
Idag är det lugnt och skönt, och vi hinner faktiskt göra lite saker och komma ikapp.

Hemma brinner ljusen.

Och jag har pyntat för jul.

Det är bara min lilla minigran som ska upp men den får vänta lite.

I lägenheten jobbar de på och de har sagt att det ska bli färdigt till jul vilket jag håller tummarna för. Då kan jag flytta vid årsskiftet :)
Idag bar de in mitt golv.
Tänkte gå o besöka dem nästa onsdag när jag är ledig för att se hur långt de har kommit o mäta lite innan jag tar en sväng till ikea för att planera lite :)