meandmyrestlesssoul.blogg.se

Köra bil

Kategori:

Idag blev det bara en transportdag.
Vi åt frukost på IHOP o sen köpte vi varsin kaffe på Starbucks så att vi kunde använda wifi eftersom det inte fungerade på rummet.
Vi körde till Roanoke med en avstickare över gränsen till West Virginia.
Sen blev det lunch o shopping på Ross.
Efter det körde vi vidare till Wyanesboro där vi checkade in på ett Super 8 motell, köpte en macka på Panera bread o gick på bio.Denna gång såg vi Everest. Bra o gripande film.

I morgon ska vi köra igenom Shennandoah National Park på skyline drive. Efter det är vi framme i DC. Längtar till det nu. Börjar bli trött på att åka/köra bil nu. Men nu börjar vi se slutet o från DC kommer allt kännas bekant :)

Great smoky mountain i dinma och regn

Kategori:

Idag körde vi från Athens till Great Smoky Mountain. Första dagen med ösregn tyvärr. Vi körde förbi Dolly Partons hemstad Sevierville, Piegon Forge och Gatlinburg innan vi kom fram. Den ena staden med mer skyltar, hotell, restauranger, arkader, lekland, aktiviteter och neonljus än den andra.
Vi åt buffé på en restaurang i Gatlinburg.

Nationalparken va fin men den hade nog varit ännu finare utan allt regn och all dimma.

Efter en liten tur på Blue Ridge Parkway körde vi ut till Asheville, North Carolina, och vidare till Bristol, Virginia. Så nu är vi "hemma" i vår stat.
Idag blev det alltså mycket tid i bilen vilket inte gjorde så mycket eftersom det har ösregnat mest hela dagen.

Bott på Budget Inn

Grottbesök i Chattanooga

Kategori:

Idag vaknade jag med rejäl ryggont! Men vi hade fått sova gratis så det fick man ta. Efter frukost o en liten guidad tur på Vanderbilt university körde vi vidare mot Chattanooga. Det va molnigt o regnigt. Innan vi kom fram tog vi en liten detour till Alabama. Tog en bild på statskylten, som sitter längst med vägkanten varje gång man kör in i en stat, innan vi vände o körde vidare genom Georgia till Lookout mountain. Där åkte vi tåg, Incline Railway, på en brant räls nerför berget o sen upp igen. Jag personligen tyckte inte att det va värt pengarna.
Efter det tog vi en guidad tur i en grotta fram till ett vattenfall, Ruby falls.

Både grottan o fallet va jättefint! Verkligen värt ett besök.
Sedan körde vi igenom Chattanooga o började köra mot Knoxville. Hittade ett motell på ett ställe som heter Atens dit vi oxå köpte med oss mat från en restaurang som heter Cracker barrel. God husmanskost!

Musik i Nashville

Kategori:

Vaknade upp i en liten by som heter Vienna på ett litet motell som heter Limited Inn. Efter en ganska smal frukost då en tant berättade sin livshistoria för oss körde vi mot Nashville. Vi gjorde först ett stopp i Metropolis där vi såg en staty av Superman.
Sedan körde vi igenom en ö som kallades The land between the lakes national recreation area i Kentucky.
Efter det blev det lunch på taco bell, lite shopping på target o kaffe i drive thru på Starbucks innan vi äntligen körde vidare.
Väl framme i Nashville, Tennessee gick vi till deras visitor center där vi fick en karta o lite tips på vad man ska se i Nashville.
Hela tiden hörde vi live musik o fick reda på att den spelas på Broadways barer hela dagarna från 10 till sent.
Vi gick en sväng på Broadway o gick in o ut på många olika barer. Det va så härlig stämning att man inte ville gå därifrån.
Men parkeringen gick ut o vi hade 2 timmar timmar kvar innan vi skulle träffa Mias pojk Ryan så vi åkte till en outlet. Målet va att hitta boots eftersom alla gick runt med det här.
Jag köpte ett par svarta stövletter vilket jag sen insåg att jag redan har 2 par hemma.
Sen bytte vi om i bilen o åkte in till broadway till en restaurang som hette dinos. Där träffade vi Ryan o hans vän Bob o åt god pasta.
Sen gick vi till en bro för att få en vy över staden. Förbi en konsert som just hade slutat med Janet Jackson tydligen.
Efter det hängde vi på Honkey Tonk lite där vi lyssnade på 2 olika band, pratade med lite killar o dansade innan vi körde tillbaka till Vanderbilt University där vi fick bo hos Ryan.

St Louis

Kategori:

Idag åt vi frukost på en diner innan vi körde mot St Louis genom Lincoln o Springfield.
Framme i St Louis besökte vi visitorcentret innan vi åt en god lunch.
Därefter strosade vi lite i stan som kändes helt död. Inte alls mycket folk.

Sedan tog vi bilen till Cathedral Basilica of St Louis som moster hade tipsat om. Mycket vacker med massa mosaik. Efter det körde vi över Mississippi floden till east riverside overlook. Fin park som det inte fanns en ända skylt till. Än en gång, ett tips från moster.
Efter det körde vi vidare ner mot Nashville. Planerade ett stopp i Chester. Men då va kl bara 18 så vi körde lite till. Hann se popeye statyn. Men när vi sedan ville stanna o hitta ett boende va alla fulla pga av nån stor grilltävling som hade hållts i området. Ut på motorvägen o till slut hittade vi ett motell.

Halvvägs

Kategori:

Nu har halva tiden för vår resa gått. O va vi har fått se så mycket. Men det har även varit många timmar i bilen.
Några av mina favoriter.
-En heldag i Toronto
-Niagara Falls
-"Bönan" o tågen i Chicago

Vi har haft väldigt tur med boende hittills. Vi har bott på några hostel i städerna o motel när vi har stannat på vägen. Vi har aöltid hittat nåt billigt o bra o relativt fräscht fram till inatt. Va så glada att vi fick det billigt men det va myror på nattduksbordet för att det inte va avtorkat. Runt midnatt försökte nån öppna vår dörr så vi vaknade ganska skrämda. Och idag på morgonen lite efter 6 så gick brandlarmet. Vi behövde aldrig gå ut men det va inte direkt läge att somna om då.
Vi fick i a f $10 tillbaka :)

Körningen har oxå gått bra. Vi har turats om o provat både stora o små vägar. Vi har kört i storstäder utan problem o alltid hittat. Vi har använt 5 tankar bensin hittills. Varav 4 har vi betalat för själva. Full tank ca 200kr så det är ganska billigt.

Maten är alltid (oftast) god o vi har lite snacks i bilen vi äter på vägen. Väl hemma sen igen får det bli strikt diet ;)

Vi har besökt 11 stater i USA och 2 stater i Kanada.
New York

Illinois

Chicago

Kategori:

Vi började dagen med frukost på hostelet.
Vi tyckte boendet va lite dyrt men vilka ytor! O läget va perfekt!

Vi gick först till Hancock tower dit vi hade köpt biljetter till observatoriet. När vi kom dit provade vi att åka upp i restaurangen, the signature room, först för det skulle va gratis. När hissen öppnades förväntade vi oss en vacker utsikt. Istället såg det ut som om de hade målat alla fönster vita. Besvikna satte vi oss vid ett fönster, beställde en kaffe o väntade på att alla moln skulle försvinna.

Men det gjorde de inte. Så där satt vi med varsin biljett som vi inte behövde. Frågade om vi fick lämna tillbaka dom men det fick inte. Däremot tipsade han oss om att sälja dem till nån annan som kanske ville komma tillbaka när molnen hade försvunnit. Hittade några som nappade på direkten.
När vi hade blivit av med dem gick vi ner till vattnet o strosade längst med Lake Michigan till ett pizzaställe, Giordanos, Monika hade tipsat om.

Vi fick vänta 45min på pizzan som vi sen tog med oss till Grant Park. Vi satte oss framför den kända fontänen, Buckingham Fountain, som tyvärr inte sprutade nåt vatten o åt innan vi körde ut från stan.

Tog först en sista titt på tågen som går över mark i Chicago. Det va nog det jag fastnade för mest. Man har sett dem i så många filmer o helt plötsligt va man där mitt ibland dem.
ca 2 timmar innan vi va helt utanför Chicago på väg mot St Louis. Stannade till på route 66 som går parallellt med 55:an som vi kör på.
Vi kom bara till Bloomington-Normal där vi ikväll har gått på bio. Vi såg The Intern som va riktigt rolig. Så rolig att folk i bion vid olika tillfällen applåderade. Synd bara att mannen som spelar maken va sån dålig skådespelare.

Nu har halva resan gått. Galet

bönan i Chicago

Kategori:

Då har vi nu hamnat i Chicago.
Körde från utkanten av Detroit, Michigan idag ner till Ohio för att sedan köra vidare genom Indiana och sen tillbaka till Michigan för att äta på ett ställe som moster hade tipsat om, Blueberry hills house of pancakes. När vi kört gatan upp o ner 2 ggr utan att hitta det frågade vi om vägen. Fick svar att det inte finns kvar lägre utan hette hob nob nu.
Så det blev en god sallad o några pannkakor.

Sedan körde vi tillbaka till Indiana innan vi körde in i Chicago, Illinois.
Efter att ha hittat ett hostel (trots missödet med att boka rum på fel hostel) så gjorde vi iordning oas för en promenad.
Vi gick först till the cloud gate.

Sen via riverwalk till Navy pier för middag i fina kort.
På vägen tillbaka stannade vi till vid "bönan" igen.

Niagara Falls

Kategori:

Idag tidigt på morgonen körde vi mot Niagara Falls. Väl famme promenerade vi på den Kanadensiska sidan.

Vi hade tänkt gå över till den amerikanska sidan oxå men Mia har redan varit där och jag kände inte att jag va tvungen att gå över eftersom man fick en jättefin vy från vår sida. Så vi gick till IHOP o åt lunch ist.
Sedan stannade vi till vid en outlet som vi såg på vägen dit. Vi insåg nämligen igår att det va billigare att shoppa här än i usa så vi ville passa på att fylla upp väskorna. Vi gick bananas på forever 21.
Vid 3 tiden rullade vi vidare mot Detroit. När vi kom till gränsen va jag jättenervös. För man blir verkligen utfrågad. Men vi va väl förberedda denna gång o killen va lite trevligare än den nitiska tjej som satt på gränsen mellan USA o Kanada för 3 dagar sen. Så vi kom igenom efrer bara några standardfrågor.
Sen stannade vi till föe lite snabbmat innan vi hittade ett motell lite utanför Detroit, Michigan.
Ikväll har vi gått igenom vad vi har köpt o packat om. Dags att dela på de dubbla väskorna nu ;)

Allt detta på 1 vecka (mest de senaste 2 dagarna) o under 2000kr

Toronto

Kategori:

Igår bestämde vi oss för att stanna hela dagen i Toronto, ingen körning!
Vi började att gå till St Lawrence market o Distillery District som ligger i gamla delen av Toronto där vi även har bott.
Sen gick vi ner till hamnen. Vi köpte biljetter till färjan ut till Toronto Islands men ångrade oss när vi såg att det skulle dröja ca 40 min till nästa avgång. Ist sålde vi våra biljetter i kön o tog en fika ist.
Gick sedan förbi CN tower och Roger Center mot the entertainment district. Där blev det lite shopping innan vi gick igenom Chinatown för att sedan äta lunch på University of Toronto.
Efter det gick vi till ett skomuseum som skulle se ut som en sko men icke! Lite sura skulle vi ta metron tillbaka till shoppingcentret men då kunde vi inte använda våra kort o vi hade inga kontanter så vi fick gå tillbaka.
Väl där kunde vi shoppa lite :)

Efter det blev det nån timmes vila på vårt hostel innan vi gick ut o åt god burgare. O vår servitör va väldigt trevlig.
Efter ett stopp på en pub blev det hemgång. Beställde en sommersby o fick en halv liter!

Montreal by bike

Kategori:

Idag bestämde vi oss för att hyra cyklar för att på bästa sätt se så mycket som möjligt av Montreal. Jag fick den snyggaste hjälmen.

Först cyklade vi upp till Mont Royal där man hade en panoramautsikt över staden.
Efter det cyklade vi igenom downtown.

Sen till hamnen där vi åkte zipline. Kul men väldigt kort o inte alls så hög. Låg adrenalinfaktor.
Efter det strosade vi i old town o såg bla katedralen Celine Dion gifte sig i. Efter lunch cyklade vi tillbaka med cyklarna o började köra mot Toronto. Det tog 7 timmar (inklusive mat stopp) = 450 avfarter att räkna ner.
Nu bor vi på ett hostel i Toronto 2 nätter innan vi åker vidare till Niagra falls o tillbaka till USA.
Imorgon aka vi se vad Toronto har att erbjuda o jag vill shoppa lite. Snart har 1 vecka gått o än har jag bara köpt 2 par byxor :P

Mot Kanada

Kategori:

Vi började dagen med att åka ut till Portland head light.
Efter lite kort körde vi igenom Portland med dagens sikte på Kanada.
Vi stannade till vid en liten restaurang på vägen och åt en god omelett till frukost.
Efter några timmar kom vi fram till White mountains national park där vi körde på den fina Kancamagus byway.
Första stoppet va vid en bred men grund flod med lite små vattenfall.  Vi strosade ut bland stenarna o tog lite kort.
O plötsligt hörde jag hur nåt skrapade på stenen bredvid mig o såg bilnycklarna ( som hade legat i min byxficka bara nån sekund tidigare ) kana ner mot kanten på stenen. Försökte fånga dom men plopp så låg dom i vattnet.
Det va bara att ta av sig skor o strumpor o vada ner i vattnet o fiska upp dom.
Jag är bara glad att det inte va mobilen.
Sedan körde vi vidare genom parken o stannade lite här o var o tog lite kort. Det ba mycket berg o massa skog.
Väl ute ur parken gasade vi vidare mot Ben and Jerry's för att hinna gå på en guidad tur innan de stängde. Efter lite thaimat kom vi med i den näst sista.
Efter den korta touren fick vi smaka på en glass. Mums!

Sen köpte vi varsin glass som vi åt i bilen ( för drt va lite kyligt ute) innan vi körde vidare mpt Kanada.
Vi stannade på en rastplats där de hade wifi o googlade fram var vi kunde bo i Montreal.

Framme vid gränsen till Kanada va det kö o jag blev orolig för våra pass va i bagaget. Men Mia sa att vi behöver inte dom. Visst behövde vi dom. Fick springa ut o hämta dom för att ge till den stenhårda tjejen som satt i luckan. Frågorna va många o jag va ganska nervös. När hon va färdig med pappersarbetet fivk vi parkera o 2 killar kom o sökte igenom bilen.
De hittade blåbär som vi inte fick ha med oss in i Kanada. Dem va vi tvungna att äta upp fär att de inte kunde slänga dem åt oss. Om detta stämmer eller om de bara drev med oss vet vi inte för de va ganska skojfriska men i det stadiet säger man inte direkt ifrån.
När de gick igenom våra väskor o hittade min lilla väska i min stora väska frågade de hur mycket jag hade tänkt shoppa egentligen. Men när de fick reda på att vi va svenskar o inte amerikanare så fattade de.
Till slut fick vi köra in i landet.
Förstår att vi va lite suspekta. 2 svenska tjejer i en hyrbil, som inte hade förberett sina pass, inte visste var vi skulle bo, kände ingen i Kanada o inte visste hur länge vi skulle stanna.
Men men. Vi körde till Montreal ( trötta som tusan) o hittade enkelt vandrarhemmet vi hade googlat fram o de hade plats för oss.

Ny dag, nya möjligheter i Kanada!

Hos Kendall i Maine

Kategori:

Idag efter en enkel hotelfrukost körde vi upp till Portland, Maine och sen vidare till Brunswick där vi träffade Kendall på Bowdoin college.
Först tittade vi lite när Kendalls rugbylag spelade match o sen åkte vi o köpte goda mackor som vi tog med till Kendalls favoritställe vid havet. Sen satt vi där i solen o pratade en lång stund innan vi åkte tillbaka till skolan. Då sa vi hej då o sa att det kanske inte behöver dröja 3 år till nästa gång vi ses igen.
Det va så kul att träffa henne igen o även fast det va längesen vi sågs sist så pratade vi på utan problem o jag kände mig fortfarande som en storasyster till henne.

Efter några timmar med Kendall så åkte vi till Freeport där hela stan/byn va en stor outlet. Vi va inne på Abercrombie & Fitch där Mia o jag köpte likadana byxor fast i olika färg. Bra pris ;) Sen tog vi en sväng in på GAP som hade väldigt bra priser. Hittade bla ett par jeans för $2.97 i min storlek. Sånt måste man ju bara köpa ;)
Medan vi va inne på GAP blev det dimmigt och lite kallare. Vi köpte varsin kaffe på Starbucks innan vi körde vidare mot en hamn vi hade sett på vägen upp.

Tyvärr va det svårt att hitta den i dimman men ist hamnade vi på en bro ut till en ö.
Stannade till vid en strand o tog lite kort innan vi körde vidare till Portland där vi strosade runt o letade efter en restaurang. De flesta serverade fisk o skaldjur o hela gatan längst med hamnen luktade fisk. Mysigt men inte för min del. Det blev en god pizza ist.
Sedan letade vi rätt på ett motell lite utanför stan där vi nu har kunnat vila lite innan läggdags.

Första dagen i bilen

Snabbinlägg

Tog tåget till Stamford, Connecticut där vi hämtade bilen. Körde till New Haven och Yale för lunch med stopp vid Walmart. Sedan vidare till Providence, Rhode Island för kvällsmat o kvällskörning förbi Boston, Massachusetts. Nu är vi i Portsmouth, New Hampshire.
Många timmar i bilen o 5 stater har passerats.

Mias födelsedag

Kategori:

Igår började vi dagen med att gå till på IHOP. Från 34:e till 14:e gatan. Mumsiga pannkakor, hash browns, ägg o bacon. Och en termos kaffe för min del. Va helt hypad efter det ;) Satt i precis samma bås som jag, Malin o Tobbe satt i september 2012 när jag va där sist.
Sedan gick vi rakt över Manhattan till början av Highline park.
Vi gick hela vägen till 30:e gatan. Det va varmt och soligt och vi båda tog många bilder.
Sedan gick vi till Penn station för att köpa biljetter till tåget idag men fick reda på att det skulle gå från Grand Central Station. Så istälöet gick vi upp mot Time Square.
Stannade o köpte iskaffe på Starbucks och hittadd en musig plats där en man spelade ukulele o sjöng.

Vid Time Square hade vi tänkt köpa musikalbiljetter med det va öber en timme kvar till de skulle öppna så efter några kort gick vi upp till Central Park. Från 46:e till 59:e gatan.
Vi hade köpt med oss lite frukt så vi satte oss vid the mall, den kända allén från många filmer o tittade på folk som passerade.
Efter en liten promenad o massa bilder gick vi ut vid 71:a gatn och tog metron tillbala till Time Square. Först såg vi John Lennons minnesmärke.
Tillbaka till Time Square va det fortfarande kö så vi valde att gå till Grand Central Station där vi köpte tågbiljetter innan vi gick tillbaka till vårt hostel på 34:e gatan. På vägen köpte vi varsin god bagel, kycklingsallad och chips som vi åt på rummet.
Då hade vi gått ca 2 mil.
När vi hade gjort oss fina gick vi tillbaka till Time square, denna gång i högklackat.
När vi kom fram va det ingen kö till musikalbiljetterna längre med den billigste låg dubbelt så dyrt va vi hade tänkt lägga på den så vi gjorde nya planer.

Vi gick ist 5 avenyer västerut till en takbar vi hade hört talas om. Givetvis va det ett private party där så vi fick inte komma upp. Men dörrvakten tipsade om en annan takbar runt hörnet så vi gick dit. Köpte varsin mojito ( Mia en alkoholfri fast till samma pris som min) som tjejen i baren blandade samtidigt som hon slängde med håret o lollade så att brösten satt där de skulle hela tiden. Vi skrattade bara åt henne.
Efter drinken styrde vi kosan tillbaka till Time Square för att ist gå på Ellen Stardust som ska ha sjungande servitriser. Där va det lång kö.
Ist gick vi till en annan takbar men där va det för hög musik  ( vi är ju båda 30 nu ).
Istället hamnade vi på ett ganska sunkit Fridays där vi åt en jättegod efterrätt men mindre lyckad dryck. De sjöng i a f för Mia.
Sen gick vi tillbaka till vårt hostel.
Kvällsturen i klackar va nog närmre 1 mil.
Nu är kl 7 o vi är båda vakna ( jag sen 4) o reda för att hämta upp våran bil o börja vår roadtrip.

Flygresan

Kategori:

Kl är nu 7 o jag har inte kunnat sova sen 4...jetlag.
Jag tog bussen till Mias kyrka igår vid 11 tiden där jag mötte henne o Rickard som körde oss till Landvetter.
Vi checkade in o satte oss vid gaten o åt pizzabullar som Mia hade med sig o godis medans vi väntade på att få boarda.
Kl 13.50 skulle det ske men då fanns det inget plan vid gaten. När det väl kom in skulle det städas o det blev bråttom när alla skulle gå på.
De ropade ut att vi skulle skynda oss för det fanns en ledig lucka vi kunde ta annars skulle vi få vänta länge innan vi fick lyfta.
Mia o jag skulle ju med ett connecting flight i Frankfurt så vi skyndade. Men vissa va så sega. Schnell, schnell! Vi kom i a f iväg 15 min sent bara.

Väl framme i Frankfurt hade vi 1 timme på oss innan nästa plan skulle lyfta. Hade i bakhuvudet att Tessa har sagt att Frankfurts flygplats är en av de största så va lite stressad. Men det va lugnt och vi hade några minuter över innan gaten skulle stänga.
Vi satte oss snabbt och va redo att åka. Men då stövlar ett gäng judar (va det va för folkgrupp spelar egentligen ingen roll. Har inget emot judar) in. Med deras små hattar o korkskruvar. Och det blev bara kaos. De bytte platser, skickade väskor hit o dit o gjorde i stort sätt allt utan att sätta sig på sin plats. Vi såg ett 10 tal där vi satt men insåg när vi klev av att det va betydligt fler än så.
När alla äntligen hade satt sig o vi började köra då är det nån som börjar ställa sig upp o ska hämta grejer o sitt handbagage, sen är det en annan som mår dåligt. Lite mer än 1 timme senare får vi lyfta.
Jag såg Hot persuit som va lite smårolig, The age of Adeline som va jättefin och Pitch perfect 2 som jag somnade till. Maten va ok men jag va hungrig mest hela resan.
Vi kom fram i tid till JFK även om vi startade sent.
Vi tog en shuttle till vårt vandrarhem o va framme vid 12 tiden lokal tid. Alltså kl 5 på morgonen. Jag sov lite halvt om halvt till kl 4 sen har jag bara vridit och vänt på mig.
Nu får det bli en dusch o vänta på att Mia vaknar. Vi fick inte sova i samma rum inatt tyvärr.
Sen ska vi börja Mias 30 årsdag på IHOP!

Gravidfotografering

Kategori: Foto

Så kom dagen då jag skulle få öva på en gravidfotografering. Kusin Jimmie och hans Mia frågade om jag ville föreviga deras mage och jag va allt lite nervös. Men vi planerade en dag och hoppades på bra väder....det blev väl sådär. Va inte så nöjd precis efter men efter att ha lagt in bilderna på datorn och redigerat dem lite så blev det till slut 70 bilder som jag skickade till Jimmie och Mia.
Här är ett smakprov:

Fotografering som prio

Kategori:

Det är så skönt att flytten är klar för denna gången så att jag kan börja fokusera på annat.
Som att fotografera t ex.
I helgen blir det bröllopsfotografering av Malin o Tommy. Är inte oficiell fotograf men ändå :)
Sen på sön ska jag fotografera Jimmie o Mia o hennes gravidmage.
Har jag tur får jag även ta lite kort på Henke o Ellinor.

Nästa lör har Mia frågat om jag vill fotografera lite på hennes 30 årsfest.
Och på söndagen ska Jennifer agera lite modell.

Sen har jag köpt en online fotokurs på Groupon som jag ska ta mig igenom :)

Och om 2 veckor blir det USA o där kommer det bli massa foton!

Flytt

Kategori:

Nu har jag inte skrivit på ett tag men jag har haft fullt upp med att flytta. Jag fick tillgång till den nya (tillfälliga) lägenheten redan 4:e aug men började flytta först rund 16:e. Den 17:e va mamma och hjälpte mig och sen har jag burit lite varje dag och fyllt förråden till bredden.
Förra veckan hjälpte Mia mig en kväll och Linus mig en annan.
I lördags (då det för övrigt va 1 år sen jag opererade bort blindtarmen) va sista dagen att flytta ut och städa. Det va lite snålt med folk som ville/kunde hjälpa till så i slutändan va det jag och en hostig Maria.
Bära ner 4 trappor för att sedan packa in grejer i Marias bil. Kör runt huset och bära upp grejerna 4 vånningar.
Det blev många vändor, svetten rann och spagettiarmarna blev värre och värre.
När det va i stort sätt klart kom Louise och Jimie, som skulle köpa min tv bänk, så då fick de hjälpa till med sängen som va kvar.
Sen va det bara att börja städa. Hade gått igenom en del redan i veckan så tänkte att det går väl fort. Men innan jag hade torkat ur skåp, putsat fönster, städat toan, torkat lister, dammsugit och svabbat så hann klockan bli nästan 21. Då hade jag hållt igång sen kl 7 på morgonen med enbart frukost kl 8, en risifrutti vid 12 tiden och en kvarg som Maria inte ville ha vid 14 tiden.
Orkade egentligen inte men va tvungen att ha mat så gick och köpte en pizza.
KAOS!

Första titten på lägenheten:

Och så här ser det ut nu:

Eftersom mycket av mina saker står i förrådet så gick det snabbt och få iordning i lägenheten.
Det ena är bara kaos.

Det andra är lite mer organiserat.

Nu ska jag bo här i ca 2 månader innan allt ska tillbaka igen
Men det är skönt att denna flytt är över i a f. Det har varit 2 väldigt stressiga veckor.
Men i 2 dagar har jag nu övat på det där som kallas "att ta det lugnt". I söndags la jag mig i soffan under en filt utan mobilen eller nåt annat dom kunde distrahera mig och såg en hel film.
Och igår la jag mig i badet o läste en bok efter jobbet.