meandmyrestlesssoul.blogg.se

Afternoon tea

Kategori:

Idag va vi som sagt va ganska sega på morgonen. Men jag i o Nikki åkte in till London bridge där vi åt afternoon tea på ett hotell precis bredvid bron.

Sedan gick vi till London museum. Där strosade vi runt ett tag o lärde oss om Londons historia.
Efter det blev det söndagsmiddag hos John. Hela 17 pers va där o åt. De flesta som va med igår plus några till.

Sen blev det swedish chocolate cake, vilket jag berättade för John att den heter kladdkaka på svenska, med 30 ljus i.

Nikki 30år

Kategori:

Note to myself. Res aldrig till London på en lördagmorgon igen.
Kom fram till Stansted och det va så mycket folk så jag trodde aldrig jag skulle komma igenom passkontrollen.
Men efter mycket om och men och efter 1 1/2 timme  (brukar bara gå rakt igenom) satte jag mig på bussen. Och givetvis fungerade inte wifi. Men mötte till slut upp upp Nikki på Victoria station.
Vi låste in väskan sen strosade vi runt i soho o covent garden. Vi åt lunch på ett nudelställe innan vi hämtade väskan o åkte tillbaka till Nikki o Tom.
På kvällen åkte vi till Brixton där vi firade Nikki med några av hennes vänner.

Alla va jättetrevliga. Några har jag träffat innan och några va nya ansikten.
Eftersom jag hade varit uppe sen 4 höll jag på att somna flera ggr. Kl 2 gav vi upp o åkte hem.
Idag är huvudet tungt men efter en kaffe o en dusch hämår man bättre o nu blir det nog afternoon tea o museum.

Rutinerad

Kategori:

Det här med att flyga till London med Ryan air börjar bli vardagsmat för mig nu.
När alla andra oroligt ställer sig i en lång kö o väntar på att få boarda så sitter jag lugnt och läser min bok. För när jag vet att när alla som har förtur ombord har gått på öppnar de en utgång till. O vips så är man först i kön. Så även idag.
Nu blir det London i 3 dagar. Allt som är planerat är lite födelsedagsfirande för Nikki ikväll annars tar vi det som det kommer. Ska bli skönt :)

Måla möbler

Kategori: Loppis

Har ju glömt att visa bild på senaste projektet. Köpte för ett tag sen ett skåp på loppis som jag tänkte ha som tvbänk.

Efter att fått hjälp av Marcus att bära o fått låna Mias bil så kom den på plats.

Mörk o tråkig.
Men i onsdags började jag spackla, slipa och måla den vit.
Jag måste måla några fler lager men det blev så härligt med en ljus möbel ist för det mörka träet.

pysseldag

Kategori:

Idag har jag varit ledig = pysseldag!
Jag började göra klart en lampskärm jag började med i går kväll.

Löste även en låda för modemet och lösa kablar. En skokartong klädd i vaxduk.

Sen åkte jag till Krauta o köpte 5 hyllplan.
Fick vänta på bussen länge så stod o läste I solen. Jätteskönt!

Sen byggde jag mig en hylla ganska snabbt och enkelt.
Efter att ha lagat mat o laddat batterierna lite spacklade, slipade och målade jag hyllan. Den blev ljusgrå.
Nu ska jag bara låna med skruvdragaren hem från jobbet så att jag kan borra upp 2 konsoler på väggen så att den hamnar lite högre upp. Så att den kommer i samma höjd som hyllan på andra sidan balkongdörren.

Jag började även spackla min tvbänk. Men eftersom mina sandpapper tog slut kom jag inte så långt. Lika bra det för när jag hade plockat iordning allt och städat så va jag helt slut.

En bra och effektiv ledig dag!

"här står jag"

Kategori:

Lyssnade på "Här står jag" med Charlotte Perelli idag på förmiddagen och kunde inte släppa att den lät som nån annan låt i refrängen. Efter att ha funderat hela dagen så kom jag fram till att det måste va E-type. Lyssnade på några av hans låtar och jag hade rätt. Refrängen på "True believer" börjar precis likadant.
Det är ytterligare nån slinga som liknar en annan låt men den får jag fundera lite till på.

Uppdatering: Precis när jag hade publicerat inlägget kom jag på att det är ju "Hope and glory" med mums Måns.

Ytterligare en uppdatering: Det är ju t o m en befintlig tysk låt som heter "Atemlos durch die nacht"

I övrigt har hennes låt varit bäst hittills.

Amsterdam/Prag

Kategori: resa

Jaha...då va ytterligare 1 resa i vår bokad.
Denna gång Amsterdam/Prag.
Det hela började med att Marcus sa att han ville åka till Prag i fredags när vi va på aw. Jag sa att jag ställer upp som resesällskap men trodde inte att det skulle bli nåt. Kolla i a f för skojs skull på flygbiljetter o insåg att det inte gick några direktflyg. Antinhen fick man byta i Amsterdam, Paris eller Helsingfors. Då slog tanken mig att man kanske kunde göra en lite längre mellanlandning i Amsterdam för där har jag ju inte varit. Då kan man spendera dagen där o sen flyga vidare. Nämnde detta för Marcus och efter att ha kollat lite boende så har vi nu bokat både flyg o hotell.
Så vi åker på morgonen 9:e april och spenderar lördagen i Amsterdam.
Jag hoppas att vädret är bra så att man kan hyra cyklar o åka runt bland kanalerna.

Sen på lördagkvällen flyger vi vidare till Prag och stannar där till ons då vi flyger hem via Paris. Dock inte med så lång mellanlandning.

Vi har bokat ett lägenhetshotell som verkar mysigt.

Så nu får jag nog ta o jobba lite på non för att kunna finansiera alla mina resor :)
Men det är precis så här jag vill att detta året ska vara. Unna mig saker o resa :)

kort

Kategori:

Har ikväll satt kort från min resa till Australien/Nya Zeeland i ett par kuber jag hittade nu när jag flyttade.

Har även satt upp några favvokort på mina favvomänniskor på kylskåpet :)

Ska även framkalla lite bilder och göra en tavelvägg i sovrummet med familjebilder.

italienska

Kategori:

Alltså att jobba med Lisbeth 77 år är underbart! När jag sa att jag bokat resa till Italien och sa att jag ville lära mig italienska tog hon med denna bok till jobbet som jag har fått låna.
När jag sedan öppnade den och insåg att hon använde den 1965 (20 år innan jag föddes)när hon pluggade italienska insåg jag att det är ganska stor åldersskillnad på oss.
Men förhoppningsvis ska jag kunna snappa upp nåt i a f :)
Men vissa kapitel verkade inte va lika intressanta ;)

Nu ska jag läsa lite varje kväll :)

Tidigt ute??

Kategori: resa

Det är 4 månader (minus 1 dag) kvar tills jag ska åka till Italien men jag har redan lagt upp en resrutt :)
Planerat hur länge det tar att köra emellan de olika städerna, kollat på vad som finns att göra/vad jag vill göra på de olika platserna, planerat var man bäst övernattar mm.
Det blir en heldag runt Gardasjön där jag vill vandra lite uppe i bergen och åka på en båttur på sjön.
En heldag i Verona, några timmar i Venedig och 2 halvdagar i Tuscana där jag hoppas kunna hyra en cykel och cykla runt mellan vingårdarna på vinprovning.
Ska även stanna till i Pisa och ta ett kort på det lutande tornet och sakta köra kusten upp och stanna till o strosa runt i de små byarna.

Man kanske kan tycka att det är mycket att se på en vecka men ingenting mot vårt schema i USA.
Jag har räknat ut att det blir ca 100mil (USA 600mil) och det blir aldrig mer än 2 timmars körning i sträck :)

Denna resrutt kommer säkerligen förändras och uppdateras många gånger på 4 månader.