meandmyrestlesssoul.blogg.se

Zorba och gyros

Kategori: resa

Visste inte riktigt vad jag ville göra ikväll när jag gick tillbaka till strandpromenaden. 
Började gå längst med stranden. Är stel i ben och höfter efter gårdagens långa vandring men ville ändå röra lite på mig efter ha legat still hela dagen. 
Det slutade med att jag gick hela vägen till andra änden av stranden. 
Och jag kunde inte bestämma mig om jag ville äta eller bara ta en drink. 

På vägen tillbaka började de precis spela Zorba på en restaurang och alla skulle bra med o dansa. Ut på gatan och sen tillbaka för att i slutet av ängen smälla tallrikar i marken. I OPA!

När jag väl kom tillbaka till "mina" hoods va jag bara trött o ville sova. Hittade då ett ställe som sålde gyros för 3€. Så det fick det bli som åts på vägen hem. 

Nu gör kroppen ännu ondare och jag känner mig inte så pepp på att gå vandringen mellan Fira och Oia som är 10km i morgon som är planen.  
Men jag har köpt massa plåster så förhoppningsvis ska det gå bra. Jag är i a f glad att ja inte gjorde det idag som va planen från början. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: