meandmyrestlesssoul.blogg.se

Viva la France

Kategori: Allmänt

Då är det dags för en ny resa (äntligen)
Mia och jag planerade att åka till Madeira på min lediga vecka. Men eftersom flygbiljetterna va så dyra dit hamnade vi istället i Nice.

Vid 15 tiden tog jag tåget in till stan där jag mötte Mia på centralen. Vi tog flygbussen till Landvetter där vi tog en kaffe och började crva ner inför semestern.

Jag passade på att välkomna mamma och Göran som kom hem från Santorini. 
Helt plötsligt ropade de ut final call till Nice och vi fick lite bråttom. 
Flyget gick smidigt och vi gick till biluthyrning för att hämta ut vår bil.


Efter en kort bilfärd, då jag fick öva på manuell
växling, kom vi till ett litet vandrarhem. Vi har ett eget litet rum men får dela badrum.
Vi beställde pizza ur en automat som levererades till receptionen. Smarrigt!

Nu är det dags för lite sömn. I morgon kör vi kusten ner mot Marseille. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: