meandmyrestlesssoul.blogg.se

Santorini!

Kategori: resa

Nu är jag äntligen här!
Dötrött ligger jag utslagen på en solstol på stranden. Kl är 18...eller 19? Vem bryr sig? Det är semester! O man sover rätt så gott till vågorna brus och lite live grekisk musik i bakgrunden. 
Jobbade till 00.30 igår vilket gjorde att man kanske inte va helt utvilad när kl ringde vid. 4.00. 
Tänkte ta bussen ner till stationen vid 5 men blev lite sen så 05.15 va jag redo. För att inse att första bussen inte går föräns 05.32. Note to myser...kolla upp busstiderna inför en tidig resa. 
Tog sedan flygbussen till Ladvetter och hade gott om tid för frukost innan boarding. 
Väl på planet fick vi sitta o vänta 1 timme på vår tur att lyfta. 
Flyget gick snabbt. Läste lite men halvsov mest. 
Kom fram till en mini flygplats på Santorini. Man kunde ju tro att det skulle gå snabbt att få sitt bagage när det inte va så stort men ack så fel jag hade. Väntade nog i 1 timme. 
Därefter frågade jag hur man tog sig till Perissa. Med shuttle svarade de snabbt. Hur många är ni? Jag är bara 1. Då går det inte för må måste vara minst 4pers. Kollade busstiderna o insåg att jag skulle få vänta ytterligare 1 timme innan lokalbussen kom. Helt plötsligt stor bussen där o slängde in de om skulle med. Vi är sena skrek de! 
Lokalbussen blev jag dock positivt överraskad av. Man trodde det skulle vara en varm skralltig sak men icke. En stor coach med ac o allt. Åkte till Fira genom ett kargt landskap med små byar av vita ofullständiga hus. Precis som det ser ut i Grekland.  
I Fira hoppade jag på nästa lyxbuss till Perissa. 
Där irrade jag omkring ett tag för att hitta vandrarhemmet. Väl där fick jag kallt vatten, lite info och mitt rum. 
Bytte snabbt om för att gå ner till stranden. Gick o tittade i menyerna i de små restaurangerna med uteserveringar lite och fick till slut bara ta nåt. Blev nåt så ickegrekiskt som pizza. Men en grekisk öl. 
Sedan la jag mig på en av deras solstolar o läste...o till slut somnade. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: