meandmyrestlesssoul.blogg.se

Emporeio

Kategori: resa

Sista stoppet på min nästan 20km långa promenad blev Emporeio. 
Det gick en trevlig stig dit så jag slapp att gå på vägen med alla bilar. 
Innan jag kom fram hittade jag en liten kyrka. 
Den va ganska nyrenoverad alt nybyggd. Men de låg långt från nån väg så man undrar hur många som orkar gå dit på en gudstjänst. 
Emporeio hade precis som Pyrgos massa små smala gränder och trappor. Skulle säga att de va ännu mindre än i Pyrgos. 
Till slut, vid 13 tiden, va min vandring i a f över. Eftersom batteriet i min klocka tog slut igår när jag kom till flygplatsen vet jag inte exakt hur långt jag har gått men kollade lite på kartan o räknade att det va nästan 20km. 
Tillräckligt för att få lite blåsor på tårna men det va det värt! 

Stranden nästa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: