meandmyrestlesssoul.blogg.se

Prag

Kategori: resa

Körde tillbaka till Prags flygplats lite tidigare än va jag egentligen behövde igår. 
Men allt gick bra och jag tog bussen in till stan. Lämnade väskan på vandrarhemmet o gick direkt till U Fleku som jag gillade bäst sist jag va där. Denna gång va deras stora innergård öppen. Drack en öl o deras mumsiga honungslikör Medovina.  

Gick sedan in till stora torget där jag tog lite kort innan jag gick upp o satte mig med en drink på Hotel U Prince terass. 

Traskade sen upp på kullen och till slottet. Satte mig längst upp o njöt av utsikten o en öl. 

Sen gick jag tillbaka till vandrarhemmet o duschade lite snabbt innan jag träffade Malin, Tommy, Emilija och en annan familj de reste med. 
Vi gick över Karlsbron och tittade på John Lennons peacewall innan vi började leta efter en restaurang för middag. 

Alla 3 barnen va gnälliga o föräldrarna lättretade (ytterligare en anledning till att resa ensam) men vi hittade en restaurang med god och inte alltför dyr mat lite bort från alla turister. 
Sen strosade jag, Malin o Tommy en sväng genom stan innan vi delade på oss för att sova. 
Har sovit gott i natt o ny sitter jag på flygplatsen på väg hem. Som jag längtar hem. Hem till min lägenhet, hem till min säng o hem till min familj! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: