meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mobilproblem

Kategori: resa

Skrivet lördag morgon.

Igår gick dagen precis som planerat tills min mobil först inte hittade nåt nätverk. Och eftersom den sökte hela tiden drog den ur batteriet väldigt fort.
\nDärefter ville den inte ladda.
\nOch till slut dog den.
\nHela eftermiddagen blev därför jobbig. Helt sjukt att man är så beroende av sin mobil.
\nJag har ju alla boende inlagda i bookings o inte nedskrivet eller utskrivet.
\nJag har all info om mina flyg på mailen o inte utskrivet.
\nJag har alla mina stjärnmarkeringar i Maps som visar vad jag vill se.
\nInstagram, Messenger, Whatsapp.
\n
\nVa helt nere o visste inte riktigt var jag skulle ta vägen men köpte biljetter till musikalen Kinky Boots.
\nÅkte tillbaka till vandrarhemmet för att försöka vila men även försöka få igång laddningen på mobilen. Men inget av det fungerade.
\nDuschade o gjorde mig i ordning ist.
\nFrågade i receptionen var man kunde köpa olåsta mobiler och gick till Argos o tittade. Bestämde mig för att ta en funderare o köpa ny efter en natts sömn.
\nTog sedan tunnelbanan ner till Westminster där jag försökte hitta nåt att äta innan musikalen men jag va inte sugen på nåt. Köpte lite morötter, chips o dipp.
\nMusikalen va ganska ojämn i tempot.
\nEna stunden lugnt, alvarligt och ganska långsamt.
\nFör att i nästa sekund va glitter, glamour, sång o dans i ett fasligt tempo.
\nVissa delar va även riktigt roliga med snabba repliker. Dock lite svårt för mig att hänga med i allt som sas.
\nI andra akten va jag så trött o hade huvudvärk att jag nästan somnade flera ggr.
\nHade velat gå på lite pubar efter men när det slutade kl 22 ville jag inget annat hellre än att sova.

\nTack o lov sov jag bra. Blev nog nästan 8 timmar.
\nJag duschade, tog en kaffe o satte mig vid datorn för att jämföra mobiler.
\nKom fram till att en nyare version av den jag har får bli bra. Och den va billigare här än hemma i Sverige.
\nDen fanns i lager i Argos nära mig o se skulle öppna om 15min.
\nGick o köpte den o satte mig sedan på Starbucks i ca 2 h för att uppdatera o ladda ner appar.
\nTyvärr är det nog nåt fel på mitt simkort för den vill fortfarande inte ansluta till nåt nätverk.
\nMen jag har en mobil o Wi-Fi fungerar!
\n
\nSå nu är jag på väg till det nya boendet eftersom det inte fanns rum på Palmers min sista natt här.
\nSen ska jag ge mig ut o njuta av att vara i London. Och i eftermiddag/kväll blir det att besöka pubar :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: