meandmyrestlesssoul.blogg.se

Dresden

Kategori: Allmänt


Vaknade med lite smått panik igår. Visste att jag va tvungen att lämna tillbaka bilen innan 8 men insåg att jag inte visste när flyget skulle gå. 9.10...Ops, dags att skynda sig. 
Hann utan problem. 
Flyget va ca 30 min sent o innan jag fick hjälp av biluthyraren hade jag stått i kö o vänrat i ca 1 timme. 
Väl framme vid disken började allt gå fel igen. 
Jag gick betsla 45€ extra för att ta med bilen till Tyskland även om Tessa hade sagt att detta skulle va gratis. 
Jag hade inte tillräckligt med pengar på kontot för depositionen och koden till mitt kreditkort va inlägg på min gamla mobil. Jag kunde inte heller föra över pengar. 
Ville bara gråta!
Men hon fixade så att jag fick signgera kreditkortet ist f kod. 
Hämtade upp bilen i hade tappat realisten ännu mer. 
Körde till Dresden, parkerade o hade typ 1 timme på mig innan jag skulle träffa Markus. Gick runt i detn historiska delen o tog kort på alla gamla fina byggnader utan att veta va det va. 

Sen skyndade jag mig till mataffären en bit utanför stan där jag bestämt the med Markus. Jag va lite trist o tråkig eftersom jag hade hemlängtan o inte hade ätit sen frukost, ny va kl 16. 
Gick in i affären o köpte lite snacks o sen åkte vi till en sjö o bara sätt i solen o pratade o jag började känna mig mer som en människa. 
Sen åkte vi in till stan, köpte en falafel rulle o satte oss bredvid Elbe o åt p tittade på utsikten. 
Efter att Markus hjälpt mig att boka ert boende körde han tillbaka mig till bilen o han åkte hem medans jag åkte till vandrarhemmet. Va nöjd för jag va ensam i rummet. Men när jag skulle sova klev en man in i rummet o han har snarkat högt hela natten! 
jag hade satt kl på 6 men 5.30 fick jag nog i började göra mig iordning. 
Idag ska jag få hika lite.
Min gamla mobil ville ladda i natt igen så idag har jag när oxå :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: