meandmyrestlesssoul.blogg.se

Reseplaneraren

Kategori: resa

Nu när min "mellan 2 jobb" period snart är slut har jag börjat planera för semestern som jag ska ha om 3 veckor.
 
Lissabon, Sintra och Azorerna har jag redan bestämt. Nu ska jag bara hitta det bästa sättet att ta sig dit.
Jag har hittat t o r resa till Azorerna från Lissabon i 4 dagar för runt 500kr vilket är väldigt bra.
Jag har även börjat titta på tåg mellan Lissabon och Porto. Det kostar ca 250kr och kan vara spännande att åka igenom landet.
Porto verkar vara en mysig stad som många har börjat prata om på senaste tiden. Från Porto finns det även billiga flyg till bla Barcelona där jag skulle kunna mellanlanda på vägen dit eller hem då det inte går några bra (läs billiga) flyg till Lissabon ifrån Göteborg.
 
Ryan air flyger även billigt mellan Lissabon och London så det kanske blir ett litet stopp där.
Sintra åker jag till över dagen från Lissabon.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: