meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ponta Delgada

Kategori: resa

Efter en tidig lunch och shopping av souvenir  (blåvit mönstrade örhängen) gick jag tillbaka föe att packa min väska innan jag skulle åka till flygplatsen. Insåg då att jag hade glömt checka ut! Panik! Men de va så snälla o sa att det är ingen fara. Tack o lov. 
På flygplatsen insåg jag att jag va tidig...som alltid när jag ska flyga nånstans. 
Behövde en bok men hittade inte många engelska att välja på. Fick bli en svindyr bridget jones pocket. 
Men jag läste halva den på flyget till Ponta Delgada. När blev jag så snabb på att läsa? Får läsa den andra boken igen. Den va så fin. "Suzanne's diary to Nicholas" tror jag att den heter. Av James Patterson. 
Väl framme på Azorerna möttes man av en kvav luft. Blev helt klibbig så fort man steg ur planet. 
Jag hade kollat upp att det bara tog 30min att gå till hostelet så det gjorde jag. Va genomsvettig när jag kom fram. Den fuktiga luften och jeans och ryghsäck gick inte ihop. 
Efter en snabbdusch gick jag ner till stan. Hade då inte en aning om vad klockan var. Alla dessa tidszoner.... Ponta Delgada va en mysig stad med små gator som hade olika mönster i svarta o vita gatustenar. Hamnen va inte så imponerande. Stora fartyg och containrar. Nu gick jag i o f sig bara i den gamla delen av stan. 
Hittade en uteservering vis en kyrka där jag åt en lyxig middag. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: