meandmyrestlesssoul.blogg.se

Hiking, vattenfall och bad

Kategori: resa

Efter lunchen vände det. Körde ner till faial da terra där jag hade sett ut en vandringsled på ca 2 timmar. Va egentligen inte så sugen men eftersom jag har släpat med mina vandringsskor så ska de utnyttjas. 
Började gå uppför längst med en större å. Svettigt värre. 
Kom efter knappt 30min fram till ett vattenfall. 
Jag va nästan ensam. Bara en tysk far o son. Satt där o bara tittade o lyssnade en lång stund. Tog lite bilder o strosade sedan tillbaka. Ganska nöjd o med nytänkande energi. Svängde av o tog en alternativ rutt tillbaka. 
O då hamnar jag i en liten by uppe i bergen. Vissa hus va bara ruiner från för men några såg ut att va bebodda. Det fanns även odlingar av olika slag bla bananer. 
Hittade denna "dörr" o va tvungen att ta en bild.  
Efter det kändes jag mig mycket bättre o ca glad för att jag hade tvingat mig upp i första början. 
Sen körde jag mot Furnas o då va landskapet annorlunda jämfört med kustvägarna. 
Fortfarande serpentinvägar men inne bland bergen i tät skog. 
Kom fram till Furnas som är känns för deras varma källor. 
Köpte en majskolv som hade kokats i en av dom. 
Efter att ha tittat på lagar das Furnas, där det oxå fanns varma källor, åker jag till badet, Poça da Dona Beija. 
De va stenbasänger längst med en å med varmt vatten. 39 grader va de flesta.
 
Va där typ 1 timme o provade de olika bassängerna innan jag fick bråttom tillbaka innan det skulle bli mörkt. Stannade till på utsiktsplatsen över sjön innan jag tog småvägar till motorvägen o sen tillbaka. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: