meandmyrestlesssoul.blogg.se

Härligt välkomnande i Lissabon

Kategori: resa

Idag när klockan ringde va jag inställd på att gå till flygplatsen. Men det ösregnade. Kändes inte så pepp. 
Men en annan tjej i mitt rum som oxå vaknade av mitt alarm hade samma tanke så vi delade ist på en taxi. Jag va som vanligt tidig till en superlilla flygplatsen. 
Läste lite (boken tog sen slut på flyget) o försökte sova på flyget. Va yr när jag vaknade och har haft problem med nacken ett tag o det kändes idag. 
Väl framme i Lissabon tog jag bussen till vandrarhemmet. Det va lite svårt att hitta för man va tvungen att gå in i en kiosk för att hitta dörren upp. 
Direkt när jag kom in kände jag mig välkommen. Tjejen som tog emot mig tog i hand om pratade o log i ett. 
I "vardagsrummet" satt några killar och spelade gitarr o sjöng. När jag hade checkat in så visade tjejen mig runt och presenterade mig för alla. Rummet är jättefint och modernt. 
Sedan visade en kille mig vad jag måste se på en karta. "Sorry I won't be here tonight. Promise you'll come back"
Ville knappt gå ut. Va så skön stämning! Till skillnad från vandrarhemmet i Ponta Delgada där personalen såg ut att hata sitt jobb, lokalerna va tysta och slitna och gästerna inte pratade med varandra. 
Ikväll blir det pizza o sangriakväll!
Gav mig ut på Lissabon s gator. 
Har strosat igenom Biarro Altofts o hamnade till slut på en food market. Trodde det som vanligt va en marknad där dute kan köpa frukt, grönsaker, kött, fisk mm. 
Men det va en stor foodcourt!
Åt en god kycklingwrap och drack ett stort glas vin.
Nu sitter jag nere vid vattnet och njuter av sol o värme i vinden. Hittade Tom en solstol vid en uteservering o njuter av an kall cider. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: