meandmyrestlesssoul.blogg.se

Azorerna-östra ön

Kategori: resa

Första dagen på Azorerna har varit härlig. 
Va uppe med tuppen och tog 30 minuters promenaden ut till flygplatsen så att jag va där strax innan 8. Körde sedan tillbaka till vandrarhemmet där frukosten serverades från just 8. 
Sen körde jag ut mot Sete Cidades. Det är 2 sjöar som ligger bredvid varandra en stor krater. Den ena ska va blå o den andra grön eftersom de seglar himlen och skogen på olika sätt. 
Dock va det dimmigt hela morgonen s när ja väl kom fram till utsiktsplatsen som först fick mig att vilja åka till Azorerna såg man ingenting. 
 
Surade inte för det. Detta ställe ligger ära dr jag borsta kan åka ut dit fler ggr och förhoppningsvis kunna få en bild medelålders himmel. 
Åkte vidare mot en annany utsiktsplats ja hade läst om. Ett gammalt hotell man kan gå upp i och för en fin vy från taket. 
Måste säga att det va ganska läskigt att gå runt i det förfallna huset men man såg oxå att det en gång måste ha varit ett fint hotell. 
 Körde vidare ner till sjöarna chans överallt kantades vägarna hortensia. 
 
Sedan åkte jag ut till kusen igen och hittade en häftig stranden svarta lavastenar. 
 
Sen har jag följt kusten runtom de nordöstra sidan av ön. Stannat här och var för att ta kort och under dagen har det klarnat.
 
Så när jag till slut kom fram till Ribeira Grande och så en stor skylt som sa beach så passade på.  Lång strand och inte många människor alls. Har inga människor runt mig på minst 100m. 
 
 
Chillar väl här ett tag sen får jag börja fundera på vilken väg ja ska ta hem. Vill köra på så många vägar som möjligt dessa 3 dagar även om jag bor på samma ställe. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: