meandmyrestlesssoul.blogg.se

Plitvice national park

Kategori: resa

Nu har jag kommit på vart jag vill åka i vår/försommar. Plitvicesjöarna i Kroatien. Det är en nationalpark som består av massa sjöar som man kan vandra emellan.
Jag har även hittat flyg till Split med Norweigan som inte är alltför dyra. Därifrån kan man antingen ta buss eller hyra en bil för att komma till sjöarna. Nu är bara frågan om jag kan ta 2 dagar ledigt i vår eftersom flyget går torsdag till söndag.
Det verkar vara väldigt vackert!
Man går på spångar längst med sjöarna och massa vattefall.
Man kan åka hit året runt. Naturen förändraas bara med årstiderna men jag tror att försommaren kan va fin då det har hunnit bli grönt men kanske inte fullt så många turister har hittat hit än.
Priserna skiljer oxå ganska mycket beroende på vilken tid på året man åker även om det inte gäller några stora summor.
Frågan är även om det räcker med 1 dag i parken eller man ska satsa på 2 dagar. Om jag känner mig rätt så behöver jag nog 2 dagar för att gå runt och upptäcka så mycket som möjligt och ta massa kort!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: