meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mål 2016/2017

Kategori:

Då ska vi se hur det gick för mig och mina mål under 2016:
 
Ta hand om mig själv!
-Inte jobba mer än heltid.
 (Lugnade ner mig ett tag och hade bara 1 jobb. Sen började jag på Bauhaus och de första 2 månaderna  efter öppningen blev det betydligt mer. Men förhoppningsvis ska jag kunna hitta en bra balans)
-Göra saker jag tycker om. Fotografera, måla, inreda, resa. 
 (Har rest även om nya jobbet stoppade mig från tänkta resor denna höst. Har pysslat mycket hemma  men inte fotat så mycket som jag kanske har velat.
 Har gjort saker i år som jag tidigare har skjutit upp för att jag inte har haft någon att göra det med  innan. Tex After Beach i Tylösand. ) 
-Unna mig mer. God mat/dryck, upplevelser.
 (Fortfarande lite snål med detta men med Enjoyguiden, 2 för 1, har jag provat lite nya restauranger)
 
Socialicera mera!
-Soffan är bekväm men måste ta mig ut och lära känna lite fler i Göteborg. 
 (Soffan är fortfarande min bästa vän men börjar lära känna massa nya kollegor att hänga lite med)
-Dejta
 (Har försökt men varje gång jag går på dejt inser jag hur bra jag har det ensam)
-Gå en kurs. Språk, foto, dans...
 (Fail! Fick dock en onlinekurs i foto av Maria men jag har bara gjort 1 övning av de 21 än så länge)
 
Hålla ögonen öppna för ett jobb med utvecklingsmöjligheter. DONE!
-Samma som förra året.
(Arbetsledare på Bauhaus. Har även driftjour och har börjat på en ledarskapsutbildning)
 
Resa! 
-London och fira Nikki som fyller 30år. DONE!
-Italien i början av sommaren. DONE!
-Island i slutet av sommaren.
-Gärna USA till hösten.
-Weekends! Prag DONE!, Barcelona, Lissabon...
 (Det blev en resa till London, Amsterdam/Prag, Italien, England o London 1 gång till.)
 
Göra klart min scrapbook från London. DONE! 
-Den MÅSTE bli klar i år annars är det ju pinsamt.
(Mitten av november avslutade jag den äntligen) 
 
 
Och så kommer vi till målen för 2017:
 
Har funderat på vilka mål jag vill sätta för nästa år i flera månader nu. Men jag kommer inte direkt på några. Idag (efter en 2 timmars promenad) kom jag på varför jag har haft så svårt att komma på nåt detta för 2017. Troligtvis för att jag faktiskt är ganska så nöjd med tillvaron och känner att det är inte så jättemycket jag vill ändra på.
- Jag har fått ett jobb som jag fortfarande håller på att lära mig. Känner mig säkrare på min roll för varje dag som går.
- Har träffat massa härliga människor på jobbet som jag håller på att lära känna.
- Jag trivs i min lägenhet
- Jag kan göra det jag vill utan att någon/något hindrar mig. Tex när jag åkte till Italien själv i en vecka i somras.
 
Men några grejer måste jag i a f fixa:
 
Besöka banken och prata pengar.
Jag vill försöka lägga upp en ny sparplan så att jag så småningom kan köpa en lägenhet.
Sist jag gjorde detta va i Norrköping och det är ju ett tag sen nu. 
 
Tandläkaren
Precis som med banken har jag inte varit hos tandläkaren sen jag bodde i Norrköping. 
 
Nya glasögon och solglasögon
Jag har fått påminnelser om att det va 2 år sen jag gjorde en synundersökning sist. Vilket också betyder att det va 2 år sen jag köpte nya glasögon. Så det kanske är dags för en uppdatering. Jag funderade även hela förra året på att köpa solglasögon med min styrka så det ska det det iaf bli. 
 
Göra ett släktträd
Tänkte besöka mina mor- och farföräldrar och få reda på lite mer om deras förfäder.
Sedan vill jag skriva ner så mycket information som möjligt och även göra ett fint illustrerat släktträd. 
 
Lära mig att drick/uppskatta öl.
 
Resor
Åka till London och säga hej då till Nikki och Tom som flyttar till Australien till sommaren.
Möta Nikki och Tom på deras resa i Sydamerika?
En helg i Köpenhamn med Måns
Besöka Emilie i Oslo o gå på tur
Mön
Island till hösten
USA- Nationalparker/ Karibien kryssning till hösten
Weekends! 
 
Utöver detta så vill jag bara hålla ögonen öppna för de möjligheter som kankse kommer i min väg och så behöver jag lära mig att leva i nuet.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: