meandmyrestlesssoul.blogg.se

Azorerna

Kategori: resa

Resor har varit i mitt huvud de senaste veckorna. Har varit helt besatt att få komma iväg. Nu när jag när jag har fått vara påskledig/sjukskriven några dagar har jag lugnat ner mig lite. Det jag egentligen behövde va nog bara några dagar från jobbet.
Men det betyder inte att jag har lagt ner tanken på att resa. Har bara insett att jag inte kan åka någonstans NU.
 
Kom ju på tanken om Nordirland och frågade moster om hon va intresserad att åka med vilket hon absolut va. Detta är dock en framtida resa för nästa vår (då moster ska till USA 2ggr i år, vissa har det bra)
 
Har ju funderat på vad jag vill åka till hösten eftersom jag inte ska ha nån längre semester i sommar. Tänkte först åka tillbaka till USA för det va längesen nu. Sen va jag inne på öluffa i den grekiska övärlden.
Men så satt jag och kollade på Pinterest idag när jag hittade några bilder från Azorerna. DIT vill jag åka!
Bildresultat för azorerna
Tänk att få vandra omkring i detta landskap.
Höga berg, vattenfall, turkosa sjöar, vita stränder, varma källor, vulkaner. 
 
Azorerna hör till Portugal så man flyger dit från Lissabon vilket oxå är en stad jag vill besöka. Så då kan jag vara där några dagar först.
Finns även ett spännande slott, Pena Palace, en bit från Lissabon i Sintra som jag skulle vilja besöka.
Bildresultat för pena palace
 
Beroende på hur länge jag kan ta semester så tänker jag att jag kan "mellanlanda" i någon mer europeeisk stad för att få ut så mycket som möjligt av resan. Tror nämligen inte att man kan flyga direkt till lissabon från Göteborg.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: