meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ömma fötter

Kategori: resa

Oj va aj mina fötter gör nu.
Började dagen med frulle på tuben innan 2 timmars shopping på Primark. Det är roligt att det va samma dam som stod i provrummet som alltid.
Efter det va jag inte så sugen på att shoppa längre så åkte o lämnade påsen på vandrarhemmet o började traska ist. Från Oxford Circus genom Carnaby Street och Soho där jag köpte te o vidare till Neals Yard o Covent Garden. Sen gick jag till Cafe in the crypt där jag åt soppa till lunch. Efter det åkte jag till The Walkie Talkie där jag hade bokat en biljett för att åka upp till deras sky garden på 35:e våningen. Underbar utsikt, häftig trädgård o soligt väder.
Sedan gick jag över Tower Bridge till the Shard där jag åkte upp till 32:a våningen o drack ett glas vin.
Efter det gick jag bort till Westminster längst med temsen o tog fina kort. Då va jag ganska frusen så jag åkte tillbaka till vandrarhemmet o bytte om. Sen ville jag gå på min lilla pubrunda som inte blev så lång. Jag åt burgare på O'Neillies men där va det ganska lite folk så gick o satte mig i baren på Waxy O'connors istället. Kollade på fotbollsmatchen som spelades o pratade lite med bartendern. Sen kom en kille o började prata med mig o han va väl trevlig men till slut va han bara jobbig så jag fick gå. Synd för jag hade trevligt där. Åkte till Winter Wonderland där jag strosade runt lite och sedan Oxford Street och Regents Street för att få lite fina bilder. Till slut satte jag mig o väntade på en buss. Kunde inte gå en meter extra. Nu är fötterna ömma o har blåsor. Jag hoppas det känns bättre i morgon annars får jag köpa massa plåster eller kanske köpa nya skor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: