meandmyrestlesssoul.blogg.se

Englands landsbygd

Kategori: resa

Nu har jag kommit på en till resa till sommaren. Åker ju till Italien första veckan i juni och sen planerar jag att åka till Island senare i höst.
När jag nu va i London pratade vi om den engelska landsbygden. Jag har ju varit på Irland och i Scottland så tänkte nu köra runt i England och även åka in i Wales för att kunna bocka av ytterligare ett land på listan.
Finns kansje inte så jättemycket att se i städerna men det finns några nationalparker på vägen som verkar fina. Annars blir det Cambridge, Manchester, Liverpool, Bristol, Bath och Brighton som jag vill åka till.
 
Glömde ju Stonehenge. Dit måste man ju om man ändå har vägarna förbi. Hittade även massa andra sevärdheter nu efter denna rutt lades. Denna resa tåls att tänka på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: