meandmyrestlesssoul.blogg.se

Gardasjön runt

Kategori:

Nu har jag precis kommit tillbaka till vandrarhemmet efter en biltur runt Gardasjön. Tyvärr har jag så ont i ryggen nu att jag knappt kan röra mig. Ligger med benen högt på takterassen. Det är strax under 25 grader men moln. 

Jag började med att åka till Smirione som skulle ha ett gammalt fort ute på en udde. Parkerade bilen strax innan 10 och gick runt där lite. 
Lite innan 11 åkte jag därifrån o det va i rättan tid. Det bara svämmade in folk när jag körde av halvön o körde vidare upp på den västra sidan av sjön. Va inget speciellt men Lisbeth hade tipsat om några mysiga ställen längre norrut så jag fortsatte köra. Halvvägs upp, vis Salo, blev det jättevackert. Höga berg som sluttade ner mot sjön, vägen som slingrade sig längst med vattnet och solen började titta fram.



Väl framme i Limone åt jag lunch. En pizza med burkchampinjoner. Inte så äkte italienskt som jag hade in mind men helt ätbar. Hade velat strosa runt bland de smala gatorna men ruggen sa ifrån. Orkade inte. 


Åkte vidare till Riva del Garda men där brydde jag mig inte äns om att stanna. 
Däremot stannade jag i Malcesine där jag tog mig ut. Jag hade ju planerat att ta linbana upp i bergen o vandra en liten slinga. Men det blev det inget med. Sen va det ju lite disigt så hade ändå inte sett så långt. Gick lite på de smala gatorna innan jag gav upp. Efter det gasade jag mer eller mindre bara tillbaka till vandrarhemmet. Såg massa mysiga städer/ byar på vägen men orkade varken leta parkering eller gå. 

Så lite misslyckat kanske det blev men ångrar inte att jag åkte för att bara köra o se den vackra naturen va värt det! Blev många bilder genom fönstret. Nästa gång får jag ha lite mer tid så kan jag besöka de platserna jag gillade lite mer noggrant. 

Ikväll ska jag göra minsta möjliga. Hade tänkt se mig om i området men det blir nog bara att ligga o vila o läsa. Alvedon o lägga mig tidigt. 
I morgon ska jag till Verona. Har bestämt lunchträff med de 2 tyskarna som bodde i mitt rum inatt. De åkte dit idag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: