meandmyrestlesssoul.blogg.se

Amsterdam/Prag

Kategori: resa

Jaha...då va ytterligare 1 resa i vår bokad. 
Denna gång Amsterdam/Prag. 
Det hela började med att Marcus sa att han ville åka till Prag i fredags när vi va på aw. Jag sa att jag ställer upp som resesällskap men trodde inte att det skulle bli nåt. Kolla i a f för skojs skull på flygbiljetter o insåg att det inte gick några direktflyg. Antinhen fick man byta i Amsterdam, Paris eller Helsingfors. Då slog tanken mig att man kanske kunde göra en lite längre mellanlandning i Amsterdam för där har jag ju inte varit. Då kan man spendera dagen där o sen flyga vidare. Nämnde detta för Marcus och efter att ha kollat lite boende så har vi nu bokat både flyg o hotell. 
Så vi åker på morgonen 9:e april och spenderar lördagen i Amsterdam. 
Jag hoppas att vädret är bra så att man kan hyra cyklar o åka runt bland kanalerna. 

Sen på lördagkvällen flyger vi vidare till Prag och stannar där till ons då vi flyger hem via Paris. Dock inte med så lång mellanlandning. 

Vi har bokat ett lägenhetshotell som verkar mysigt. 

Så nu får jag nog ta o jobba lite på non för att kunna finansiera alla mina resor :)
Men det är precis så här jag vill att detta året ska vara. Unna mig saker o resa :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: