meandmyrestlesssoul.blogg.se

Reseplaneraren

Kategori: resa

Året 2016 börjar gå mot sitt slut o jag har länge klurat på vart jag vill resa nästa år. Andra år har jag varit helt klar med vart jag vill resa men i år kan jag inte riktigt bestämma mig. Har ju flera ställen jag vill åka till, både nya och gamla. Men nu, jämfört med när jag jobbade på Lamphuset, är det inte lika enkelt att ta ledigt och åka.

Innan kunde jag hitta en billig biljett, ringa o fråga om ledighet och få svar direkt. Nu måste jag ansöka om ledighet minst 6 veckor i förväg o kanske få vänta 1 vecka innan jag får svar. Och då har priset på flygbiljetten ändrats flera ggr om.

Ett tag funderade jag över att åka tillbaka till Italien och till Cinque Terre som jag verkligen gillade när jag va där i somras. Det går billiga flyg till både Pisa och Milano från Göteborg och sedan kan man ta tåget dit och stanna några fler dagar för att vandra och upptäcka de små byarna. Kanske tom ligga på stranden och ta det lugnt någon dag. Nåt som jag inte har varit bortskämd med under mina senaste resor de senaste åren. Men så tycker jag det är lite tråkigt att åka tillbaka till ett ställe jag redan har varit på. Absolut när det bara har gått 1 år. 

 
 
 

Tog fram min resebok för att få lite inspiration.

Genom att bara titta på de bilder som fanns i boken skrev jag upp lite länder. Vissa har jag aldrig hört talas om. Andra vet jag att de finns men vet inte riktigt vart de ligger.
 
 
 
Har ju aldrig varit i Sydamerika, Asien och Afrika så det kanske är nåt att satsa på 2017?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: