meandmyrestlesssoul.blogg.se

Förkylning, allergi och weekend

Kategori:

Oj oj oj va jag är trött på snorig näsa, rosslig hals och tungt huvud.
Halsen blev tjock redan innan påsk. Väl hemma i påsk började även näsan rinna. 
I tisdags kväll hittade även febern mig. Ont i hela kroppen.
Med en alvedon så lyckades jag jobba i onsdags men sen va det bara hem till sängen och efter en god natts sömn kände jag mig mycket bättre. Men näsan är fortfarande tjock.
Nu har jag köpt nya allergitabletter och hoppas verkligen att det ska bli bättre till lör då jag drar till Amsterdam och sedan vidare till Prag till på ons.
Nu ska jag bara sova så mycket jag kan till lör morgon. 
Vi ska flyga redan kl 6.20. Kl 8 är vi framme i Amsterdam. Där ska vi hyra cyklar, åka kanalbåt och gå på Heiniken experience. Vid 21 flyger vi vidare till Prag så det kommer bli en lång dag.
Väl framme i Prag har vi inte jättemycket planerat mer än att se de självklara sevärdheterna. Utöver det ska vi bara ta det lugnt och strosa runt och äta o dricka gott. Marcus har bla en lista på 30 olika ölsorter han vill prova.
Det verkar som om vädret ska bli bra i a f :)

Amsterdam:
 
Prag:

En liten fotnot. En säljare va inne i vår butik igår och han va glatt överraskad av hur fint det va i butiken.
"Jag har aldrig sett butiken så fin på alla dessa 30 år. Och det är t o m ordning ute på lagret!"
Kul att höra att allt jobb man har lagt ner på butiken ger resultat :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: