meandmyrestlesssoul.blogg.se

Farfar

Kategori: Foto

När jag för ett tag sen titttade på en gammal Åsa Nisse film började jag tänka på farfar och hur lika de är varandra. Saknade honom och bilden jag fick upp i huvudet va när han sitter vid köksbordet framför fönstret på sin plats där han alltid har suttit.
Då fick jag idén att ta en bild på honom just där för att den dagen han inte längre finns alltid ha det minnet kvar. Han gillar verkligen inte idén att vara med på bild när jag berättade den för honom men han lovade att ställa upp. Så jag åkte dit på fika.
Han va väldigt obekväm men jag sa åt honom att titta ut genom fönstret och då fick jag denna bild!
Gjorde även en svartvit kopia.
 
Sen tog jag en bild en bit ifrån där ljuset från fönstret fick lysa upp hans ansikte och så försökte jag få resten ganska mörkt. Kanske inte tekniskt sett exakt som jag tänkt men ändå ganska bra.
Lyckades även få en närbilder.
Och precis innan jag skulle lägga ifrån mig kameran knäpper jag denna bild i samma sekund som han blinkar med ena ögat. Gillar alla rynkor som kommer fram. Önskar jag kunde photoshop bättre så att jag kunde framhäva dem ännu mer.
Nu har jag i a f några fina bilder att minnas farfar med den dagen han inte längre finns. Men jag hoppas att det dröjer länge tills den dagen kommer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: