meandmyrestlesssoul.blogg.se

mål 2014/2015

Kategori:

Då är år 2014 slut och mycket har hänt. Kanske inte tillräckligt?
Gjorde en lista i början av året. Vad har jag genomförst och inte?
 
De lite större målen:
- Hitta ett jobb jag trivs med. 
  Halvcheck. Jag har fått ett heltidsjobb som jag får fortsätta med även efter februari. Om det är drömjobbet? Återstår att se.
- Hitta en lägenhet. 
  Halvcheck. Bor i en lägenhet jag trivs i men vet inte om jag får bo kvar längre än till sommaren.
- Bli skuldfri.
  Check!
- Resa minst 2 gånger. 
  Check! London och Berlin.
- Spara pengar. 
  Check! 
- Va en JA sägare.
  Har blivit mycket bättre på detta. 
- Grubbla mindre. 
  Har varit svårt när jag inte haft ett jobb. Då grubblar man på både jobb, pengar, boende o allt annat som kommer med det. Men nu i höst har jag skapat mig en mycket lyckligare vardag.
- Umgås med vänner och träffa nya männsikor. 
  Har bara träffat några nya människor här i Gbg men många genom jobbet. Men jag har försökt att hitta på saker med dem jag redan känner.
- Träna. 
  Det blev det inget med.
- Njuta av den svenska sommaren. 
  Det tycker jag att jag gjorde även om man aldrig tycker att man njuter tillräckligt av sommaren. Men det blev mycket häng i Slottskogen, lite grillning, många fina solnedgångar, häng på uteserveringar, lite bad, utflykter och fick även prova på vattenskidor.
 
Och så lite kreativa saker:
- Måla tavlor. 
  Målade mycket i början av året men blev tyvärr inte mycket efter jag hade flyttat.
- Fota massor! 
  Fotat mycket men absolut inte tillräckligt.
- Lära mig spela piano. 
  Nope.
- Sjunga i en kör. 
  Nope.
- Lära mig ett nytt språk. 
  Nope.
 
Så kommer vi då till årets mål. De kommer se väldigt lika ut jämfört med förra årets fast jag har minskat på dem lite.
 
-Få ett förstahandkontrakt på boende.
 Jag trivs jättebra i min lägenhet men vet inte om jag får bo kvar efter juni. Så antingen får jag hyra ett år till (om det går), ta över förstahandskontraktet (om det går) eller hitta nåt annat.
-Hålla ögonen öppna för ett jobb med utvecklingsmöjligheter.
 Har 2 jobb nu som fungerar bra men vill nog ha ett jobb med lite mer ansvar och möjligheter att utvecklas.
-Resa minst 2 gånger.
 Planen är en helg i London, Scottland i vår och roadtrip i USA till hösten. Förhoppningsvis nån/några fler resor utöver det.
-Lära känna fler i Göteborg.
 Vara öppen för att träffa nya människor att umgås med.
-Satsa på fotografering.
 Köpa en ny kamera (till mig själv i 30-års present), lära mig att redigera bilder, kanske gå med i nån fotogrupp här i Göteborg.
-Sjunga i en kör.
 Sjunger alltid både på jobbet och hemma. Har hittat en kör här i Masthuggskyrkan som jag tänkte höra om jag kunde provsjunga i.
-Göra klart min scrapbook från London
 Nu har jag varit hemma i ett år och jag har inte kommit längre än till april månad i min scrapbook. "Bara" 7 månader kvar att göra klart.
 
Kommer säkert på fler grejer under årets gång men just nu är det det här som jag kan komma på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: