meandmyrestlesssoul.blogg.se

Isle of Skye

Kategori: resa

Häromdagen printade jag ut en karta över Skottland och sen började jag gå igenom allt jag hade highlightat i min lilla guidebok om just Skottland.
Resultatet blev en karta med massa kryss på:
Helt enkelt platser där det finns något av intresse att se.
 
Det jag verkligen fastnade för va Isle of Skye.
Fairy Glen, som verkar vara ett fint grönområde/skog.
 
Spar cave, en grotta men bara kan komma åt vid lågvatten.
 
Quiraing, ännu mer natursköna områden
 
Claigan Coral Beach, Vacker strand i de nordligaste delarna av Skye.
Coral found on the beach on Skye.
 
Neist Point Lighthouse
View as sun sets over Neist Point Light House.
Standing stones near Lighthouse on Skye.
 
Old man of Storr.
Path leading to Old Man Of Storr.
 
Och givetvis måste vi besöka Fairy Pools
 
Det är ofta man ser denna lila bild när man googlar på det men verkligheten ser ni härunder...
 
2 andra saker jag måste se är Glenfinnan Viadukt:
 
Och Eilean Donan Castle:
 
Längtar nu!
Tänk att få köra runt i detta vackra landskap och få ta massa bilder!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: