meandmyrestlesssoul.blogg.se

Slut på januari

Kategori:

Så va januari slut och jag fick frågan varför jag inte uppdaterar min blogg så ofta.
Det är för inget särskillt har hänt som har varit värt att skriva om.
Och så har jag ju inte haft min kamera så jag har inte kunnat ta några bilder heller.
Jag har bara jobbat i januari känns det som. Men bara 3 (8timmars) dagar på netonnet utöver min heltid på lamphuset. Däremellan har jag shoppat lite på rea, pysslat lite, planerat lite resor och varit på några aw.
 
Men i och med att januari är slut betyder det oxå att jag klarade 1 hel månad utan godis, sötsaker, kakor, chips och glass.
Anledningen till att jag slutade upp med det i januari va absolut inte för att banta eller något sånt. Det vet jag att jag inte behöver. Är mer nöjd med min kropp nu än jag någonsin har varit tror jag. Nej anledningen till detta uppehåll va först och främst att jag åt så mycket skit i december.
Började med att unna mig lite glass (detta blev ju inte bättre av att willys gav mig 2 gratis Ben & Jerry's) och sen började jag köpa lite godis och chips och massa choklad och sen blev det julgodis i mängder och för att inte prata om alla pepparkakor jag tryckte i mig.
Till slut unnade jag mig nåt varje kväll och i slutet av månaden kände jag mig äcklad av allt jag stoppade i mig. Därav uppehållet. Men även för att se om jag kunde klara av det. jag har så många gånger sagt att jag ska sluta men har aldrig varit så seriöt i mitt uppehåll. Nu under en tidsbegränsad period gick det bra.
 
Hädanefter ska jag vara lite mer försiktig med allt jag stoppar i mig, inte sluta helt.
Tex ska jag inte köpa hem godis mm.
Ska även tänka 1 extra gång: Vill jag verkligen äta det här eller gör jag det bara för att det bjuds?
 
Men för att fira att jag klarade detta uppehåll så åt jag igår upp kladdkakan som har stått i frysen sen nyår tillsammans med Ben & Jerry´s glass :)
Vet dock inte vad Maria hade gjort med kladdkakan för även att jag värmde den i ugnen så att ytan nästan blev bränd så va den som chokladsås innuti. Gott till glassen i a f.
 
Nu är det en ny månad och en ny utmaning.
Först tänkte jag att jag skulle ta en vit månad....men...tror inte att det blir så lätt ;) Kan däremot skära ner på alkoholen.
Däremot så har det blivit mycket shopping i januari i och med reor. Så jag tänkte att en månad utan shopping vore nåt :) Tänkte sikta på en halv månad till och börja med men vill helst klara hela månaden. 
Och med shopping menar jag kläder, skor, smycken, smink, inredning och liknande.
Inte sånna grejer man behöver.
 
Och förhoppningsvis händer det lite mer roligt i februari.
-På ons ska jag tex åka upp till Stockholm på belysnings och möbelmässan som ska bli jättekul!
-Och nästa helg kommer mamma och Göran ner till Göteborg. Jag ska bjuda dem på melodifestivalen och en hotellnatt som ett litet tack för att jag fick bo hos dem förra våren. Så då ska vi ut på lite middag och så har de med sig mitt staffli och lite grejer jag hittade hos Margareta som jag ska pyssla med :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: