meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mysiga farfar

Kategori:

Har ledig dag idag.
Började med att ligga kvar i sängen och titta på film.
Sen bakade jag scones.
 
Tänkte titta på new girl till frukost men har tydligen tittat ikapp så det fanns inga mer avsnitt.
Istället slog jag på Åsa-Nisse som va på startsidan.
Och genast slog det mig att han är ju så lik min farfar. Nåt jag har lagt märke till många gånger innan.
Kanske inte till utseendet men till sättet. Och humöret. Med sina skämt, sitt skratt och alltid lite full i fan.
 
 
När jag tänker på min farfar så sitter han i köket vid köksbordet precis vid fönstret och tittar ut på alla fåglar som han matar under den stora eken.
Jag har länge tänkt att jag vill fotografera honom just där på sin plats men han gillar tyvärr inte att va med på bild.
Men nästa gång jag åker hem så ska jag nog försöka övertala honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: