meandmyrestlesssoul.blogg.se

London dag 1

Kategori: Foto

Så va det äntligen dags att åka till London.
Vi åkte sent på torsdagkvällen från Landvetter och givetvis tog vi en första semesterdryck.
And off we go :)
 
Vi tog bussen till samma vandrarhem som jag bodde på den första veckan jag flyttade till London.
Sen tog vi tunnelbanan ner till Oxford Street där vi köpte varsin kaffe och bagel på Starbucks innan vi traskade till Primark. Kan nämna att jag va nog både snabbare och handlade mindre än henke på Primark. (Men jag kan ju shoppa där om 10 dagar igen när jag åker till Skottland)
 
 
 
 
 
Efter Primark, New look, Forever 21, GAP och Sports direct åkte vi till St Christophers place där vi satt i solen och åt lunch.
 
 
Gillar att det vid lunchtid står fullt med kostymnissar utanför pubarna. O absolut när det är fint väder.
 
Efter att ha sagt hej till Mike på Burtons, hämtat våra väskor på vandrarhemmet, packat ner det vi shoppat och åkt till Victoria där vi lämnade våra väskor så åkte vi till Notting Hill Gate där vi gick till Churchill Arms.
Jag gillar den puben för att det alltid är massa växter på hela huset utanför. MEN nu när vi kom fram va den helt tom och det stod byggställningar runt byggnaden. De renoverade.
Vi satte oss utanför även om de inte hade nån uteservering.
 
 
 
 
 
Sedan gick vi till en annan pub i närheten som heter the Windsor Castle. Mysig liten pub där allt va snett och vinnt. De hade även små dörrar man får passera för att komma längre in i puben. De hade en jättefin uteservering men jag va tvungen att ladda min mobil så vi satt inne.
 
 
 
Efter det tog vi bussen förbi Notting Hill till Westbourne Park där jag bodde innan. Där satte vi oss på the Union, puben där vi alltid va på pubquiz. De har en jättefin uteservering och det va så varmt och skönt!
 
 
 
 
 
Kul att se mitt gamla lag ligga på plats 1 på puben.
 
Nikki kom dit och gjorde oss sällskap innan vi mötte upp Tom och åkte till Brixton där vi åt på en mexikansk uteservering. Henke försökte ta kort. Gick sådär...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: