meandmyrestlesssoul.blogg.se

London sista dagen/natten

Kategori: Foto

Söndagen började vi med frukost nära Victoria Station. Henke åt en engelsk frukost igen men hoppade över bönorna denna gång.
Sedan åkte Nikki och Tom hem och jag o Henke till GAP i Angel. Kände inte igen nån som jobbade där. Vi köpte lite vykort och åkte vidare till Covent Garden, med ett stopp på Waterloo Bridge.
 
I Covent Garden fick vi plats ute på balkongen på en pub som heter Punch & Judy. Nedanför va det genrep inför kvällens Olivier Awards. Lite olika låtar tagna ur olika musikaler.
 
 
 
Sen gick vi o köpte te och gick genom Leicester Square till O'Neill's.
Duktiga dansare på torget.
 
 
På O'Neill's åt vi nachos, skrev vykort och tittade på fotboll.
 
 
Efter det köpte vi några fler skor vid Piccadilly Circus innan vi tog med oss lite gotte till Hyde Park. Så typiskt att solen va i moln nästan hela tiden vi va där :(
 
 
 
Kort blir inte alltid bra...
 
Sen träffade vi Mike på Waxy O'Connors. Vi hade jättekul och Mike och Henke gadde ihop sig mot mig på direkten.
Snackade om att man ska klappa o le för att lura hjärnan att man är lycklig. Efter denna kvällen va vi alla mycket lyckliga :P
 
 
 
Sen åkte vi tillbaka till Nikki och hämtade våra väskor.
Tillbaka vid Victoria Station va vi hungriga men insåg att inget är öppet efter 23 på söndagar. Se det blev burger King på en bänk inne på stationen.
 
Efter det tänkte vi att nu kan vi lika bra åka ut till flygplatsen. Så vi tog bussen. Jag somnade på direkten. Helt plötsligt va vi framme.
Från kl 2 till de öppnade flygplatsen vid 4 låg vi på golvet längst med en vägg (som alla andra som väntade) och försökte sova.
Kl 4 fick vi gå in o då uppgraderade vi oss till en bänk. Jag kunde ligga ner en stund innan det blev massa folk som ville ha sittplatser.
Kl 6 började vi röra på oss och 6.50 gick flyget.
När vi landade i Sverige va jag så hungrig att jag mådde illa. Som tur va hittade jag en påse choklad som jag åt på några sekunder.
Resten av dagen bestod av:
"Jag är hungrig, måste äta"
Men hade ingen mat o orkade inte laga nåt så jag bara smååt och blev aldrig riktigt mätt.
"Jag är trött, måste sova"
Men kollade på tv o sov nog som högst 1 timme.
 
Natten tills idag sov jag 10 timmar och hade kunnat stanna kvar i sängen ett x antal timmar till när klockan ringde.
Efter 1 dags jobb är jag imorgon ledig igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: