meandmyrestlesssoul.blogg.se

Carbost to Durness

Kategori: Foto

Idag började vi med att köra till Fairy pools. Vi gick o gick o kände oss än en gång besvikna att verkligheten inte stämde överens med bilderna men till slut fick vi se vad vi väntat oss. 
 
 
 
 
 
 
 
     
Jag halkade o ramlade i leran och gjorde nån slags halv kullerbytta o det första jag tänkte va "är kameran ok?" Både jag o kameran klarade oss :) Men snurren jag lyckades med är både jag och Maria förvånade över. Jag va dock lite nervös när Maria skulle ut o klättra på allt efter det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen körde vi till fastlandet och läste om en av världens vackraste kuststräckor. Tyvärr va den inte så speciell men vägen dit va SÅ häftig. Det började med en varningsskylt. Dålig väg vintertid. Men den va öppen så vi körde! Det gick upp o det va smalt o det blev snöigare o snöigare. 
 
 
 
 
 
Högst uppe på toppen innan vägen gick ner igen.
 
 
 
 
Väl nere på andra sidan berget åt vi en mumsig lunch då vi insåg att vi inte skulle hinna med allt vi ville se. Nu va det gasen i botten som gällde! Vilket inte va så lätt på dessa små, smala och krokiga vägar.
 
Lite stressade tokkörde vi (väl ute på "motorvägen" i a f) upp till Ullapool. Där tankade vi och köpte lite mat för vi visste att det va ganska mycket ödemark vi skulle köra igenom den kvällen plus att vi inte visste var och hur vi skulle bo.
 
 
 
"Motorväg"
 
Ullapool
 
Vi körde ett ex antal timmar till Durness.
 
 
 
 
Och så försökte vi oss på lite hoppbilder ute i ödemarken
 
 
 
 
 
 
 
Framme!
 
Framme i Durness letade vi boende ert tag. Till slut hamnade vi på ett hostel där vi är helt själva.
Det va kallt och jag hittade inget te så drack några koppar varmt vatten bara.
Vi kollade på film o åt vår lilla picknick.
På natten sov vi med kläder på och dubbla vintertäcken.
Dagen efter kände jag en konstig lukt då och då och insåg att det va håret som luktade efter sängkläderna. Även de kläderna vi hade sovit i luktade illa. Antar att vi aldrig märkte det när vi va i det men det blev dubbla tvättar på de mysbyxorna ;)
 
Imorgon blir det Smoo cave o massa körning för att förhoppningsvis hinna med en wiskeyprovning. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: