meandmyrestlesssoul.blogg.se

loppisrunda

Kategori: inredning

Idag mår jag mycket bättre och har t o m orkat med att städa lite utan att få alltför ont.
 
I söndags va jag, mamma och Göran på loppis djup in i de smålandska skogarna.
Vi va först på Brottsahemmet. 
På nedre våningen av ladan va det mest antikviteter och ganska dyrt. Blev besviken.
Men sen gick vi en våning upp och där hittade jag en hel del roligt :)
Bla fler av mina favvoglas så att jag kan slänga de tråkiga IKEA glasen. Köpte även några talrikar som jag ska sätta ihop till ett våningskakfat, en fin glasburk och ett tidningställ jag ska måla.
Men det bästa va någon slags kanna/vas. 40kr och den blev min :)
Fick ett putsmedel av mamma så att den blev glansig och fin. Passar med mina andra vaser i samma mönster.
 
 
Efter lite fika i solen så åkte vi vidare till Östregård där jag hittade ytterligare lite småsaker.
Bla ett pussel, en jätteklädnypa och lite krukor. Hade nämligen massa växter som inte hade någon plats. De måste dock fräshas upp lite. Men 5 krukor blev det.
 
 
 
 
Klädnypan målade jag och använder till räkningar och dylikt som ska kommas ihåg.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: