meandmyrestlesssoul.blogg.se

Extrajobb

Kategori:

Förra veckan pratade jag med min chef på netonnet på telefon.
Jag ville ha ett svar på om jag fick va kvar eller inte till hösten. Inte för att jag jättegärna vill men för att veta om jag ska lämna in mitt passerkort o kläder eller ist gå o vänta på att bli inringd.
 
Jag frågade i mitten av sommaren hur det skulle bli till hösten och han lovadde att återkomma så fort han visste nåt.
Veckorna gick och jag fick känslan av att han ignorerade mig. Tänkte att jag gör mitt jobb och att han säger till mig när han vet något.
Men inget hände och jag fick höra att den ena efter den andra av sommarjobbarna fick förlängt till hösten.
Det gick så långt att jag vågade inte prata med chefen. Väntade med det till min sista dag. Men så blev jag ju sjuk så det blev aldrig nån sista dag.
Just därför ringde jag och frågade hur det blev till hösten. Känslan jag fick när jag pratade med honom va kall. 
"Har du frågat då?"
"Öh...ja i mitten av sommaren och du sa att du skulle återkomma"
"Vill du jobba här då eller gör du det bara för att dryga ut kassan?"
Inget positivt om att jag har gjort ett bra jobb i sommar eller så.
Han skulle ringa tillbaka dagen efter och när jag la på kände jag att jag inte vill va kvar på non längre. Kände mig inte alls välkommen.
Dagen efter fick jag sms. 
"Kan du jobba 7-16 på tid så kan vi snacka då?"
 
Så idag när jag åkte till jobbet va jag lite nervös.
 
Möttes av många leedne och välkommen tillbaka, vi trodde att du hade slutat, skulle inte du börja på ikea?
Chefen tog tag i mötet direkt på morgonen vilket jag tyckte kändes skönt så jag inte behövde gå o va nervös för det.
Jag började med att säga att jag efter vårat samtal inte kände mig välkommen längre och vill inte tvinga dem att behålla mig om de inte vill ha kvar mig.
Grejen va att han har tyckt att jag har ignorerat honom och inte hejat eller tagit ögonkontakt. Och därför trodde han att jag vantrivdes.
Och jag har ju tänkt precis tvärtom. Alltså brist på kommunikation.
Vi pratade ut om detta och mot slutet erkände han även att det va hans fel för det är hans jobb som chef att ta upp sådanna saker och inte låta det gå så långt. Han skyllde på att det har varit mycket att göra i sommar.
 
Sen nämnde han till och med att han va nöjd med mitt arbete och gärna ville ha kvar mig.
Så nu ska jag jobba lite extra där också.
Blev frågad på direkten om jag kunde jobba i morgen. Och innan jag gick hem fick jag frågan om jag kunde stänga butiken oxå. Så skulle jag få nån timme extra betalt som kompensation. 
 
Vill till slut säga att allt va ett missförstånd så menar inte att hänga ut chefen men jag va allt lite fundersam...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: