meandmyrestlesssoul.blogg.se

Rensa upp i livet

Kategori:

Har tänkt att skriva länge men har prioriterat andra saker.
 
Jag har valt att ta tag i mitt liv, att resna upp mitt liv.
Har varit hängig och nere och har skjutit upp allt "tills jag får ett jobb".
Men nånstans på vägen tänkte jag att jag inte kan gå o vänta. Som jag har skrivit innan känns det som om jag har pausat livet lite, är i viloläge.
Har tänkt på det länge men för nån vecka sen slog det mig verkligen att jag måste själv göra nåt om jag vill ha en förändring. Jag kan inte sitta och vänta på att det ska bli bättre.
Läste bla detta:
 
Så jag började med att bestämma att jag ska göra det jag gillar.
-Så förra helgen va jag ju ute och fotograferade med människor jag gillar.
-Sedan en morgon när jag vaknade vid 7 satte jag mig ner och målade i 2 timmar. Ha velat det länge men saknat inspirationen. Så nu satte jag mig ner och tvingade mig själv.
-Jag har även tagit tag i min scrapbook som jag gör från London. Har kommit långt på bara 2 dagar.
Måla och scrapbookan har jag ro till att göra nu oxå då jag känner mig väldigt nöjd med mitt hem som jag har lagt mycket fokus på sen jag flyttade till Gbg.
Det sista blev klart i söndags kväll efter ett besök på Gekås. Sovrummet blev som jag ville ha det :)
 
 
Jag har även valt att plocka bort sånt som jag får ångest av i mitt liv.
-Till att börja med sa jag upp mig från Gina tricot.
Det har ända sen jag börjat varit en stor stress. Att anmäla vilka dagar jag kan jobba och sedan vara tillgänglig då och inte få säga nej. Därav inte kunna planera något. Först vid 11 på lediga dagar har jag kunnat hitta på nåt ifall de skulle höra av sig.
-Jag har även "sagt upp mig"  från friskis. Jag har ju varit receptionsvärd där varje måndagkväll 20-22.
Det började som en kul grej medans jag inte jobbade så mycket men med tiden har det blivit ett måste tyvärr.
 
Nu ska jag även jobba heltid på Lamphuset. Det är ett vikariat fram till februari. Känns skönt att veta att man har ett jobb i några månader nu. 
Det är nog även pga att jag har fått det här vikariatet som jag kan ta ett steg framåt.
 
Jag ska även va kvar på netonnet ifall jag får tid över. Chefen är förstående och jag får säga nej.
 
Så tanken nu är att jobba så mycket jag kan och orkar, med undantag för vissa helger då jag har planer, och spara ihop massa pengar så att jag i slutet av året kan betala tillbaka skulden till både mamma och mig själv.
Och för att få lite energi (och för att uppnå mitt mål med minst 2 resor om året) ska jag försöka komma iväg på en weekend innan året är slut. Helst så snart som möjligt.
 
Idag va jag även hos optikern och betällde nya glasögon :)
 
Så i måndags morgon när jag vaknade, hela lägenheten va färdigstädad sen kvällen innan och jag hade tagit några viktiga beslut kände jag mig redan mer harmonisk :)
 
Hösten må va kall och mörk men jag ska ge järnet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: