meandmyrestlesssoul.blogg.se

Tidig morgon

Kategori: inredning

kl är nu 21.45 och jag sitter på balkongen i linne för det är för varmt i lägenheten.
 
Kl 5.45 idag på morgonen vaknade jag av att Henkes alarm ringde. Han själv snarkade för fullt så det tog ett tag innan han stände av det. Men gick han upp? Nej då. Han snarkade vidare. Jag kunde förstås inte somna om.
Kl 6 ringde hans klocka igen. Så fort jag hörde honom vakna så skrev jag "I detta hem snoozar man inte!"
Jag låg kvar i sängen en stund men kunde inte somna om så jag klev upp när han gick till jobbet.
 
Började med att måla mina byrålådor:
Målade ett lager till ikväll så nu är de klara. Nu är det bara resten av byrån kvar.
 
Sen städade jag lägenheten, diskade och gick ut på en 5km promenad innan jag målade lite. Då va klockan bara 10. Jag började bli hungrig igen så jag tog en second breakfast.
Efter lite småpyssel lagade jag kikärtsbiffar till lunch innan jag åkte till jobbet.
 
Flyttade även runt mina prylar lite och mina favvougglor från Rusta hamnade ovanför garderoben tillsammans men en bråkdel av mina böcker.
 
Det blev bara 4 timmars jobb på Gina på Kungsgatan. Sen gick jag till Gina på Fredsgatan (som är mycket större) och provade lite kläder och köpte lite nytt.
 
Ikväll har jag bara varit hemma.
Provade att göra hummus av kikärtorna som va över efter biffarna och jag måste säga att det blev så gott.
Läste ett recept om vilka ingridienser man skulla ha i men måttade helt efter behag. Kikärtor är något jag kommer äta mer i framtiden. Så gott när man tillreder det rätt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: