meandmyrestlesssoul.blogg.se

Fotoinspiration

Kategori: Foto

Jämfört med sista tiden i London har jag varit lite dålig på att fota sen jag kom hem.
Vet inte riktigt varför. Har väl bara haft annat att tänka på och saknat inspirationen lite.
Men nu när flytten är klar, diverse projekt i lägenheten är genomförda, fasta jobbtimmar saknas och då pengarna börjar tryta så finns kameran alltid där!
Denna gång va det faktiskt ett samtal med pappa som fick igång inspirationen.
Vi pratade om att resa. Han trodde inte att han skulle kunna resa ensam som jag har gjort mycket för att man vill ha nån att dela upplevelserna med. 
"Du har ju alltid din kamera som ditt resesällskap" sa han till mig. Och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det är ju precis så det är. Hade jag inte haft mitt fotointresse hade jag nog inte tyckt att det va så roligt att resa ensam heller. Nu har jag alltid en "vän" med mig på mina resor som jag kan dela och minnas (i form av fotona) upplevelserna med. Och jag letar alltid efter nya platser att upptäcka tillsammans med kameran.
 
Detta fick mig att googla på "bra fotoplatser i Göteborg" igår. Det första jga fick upp va just botaniska trädgården.
Ska söka efter fler platser men vill även hitta lite "modeller" att fotografera.
 
Idag kom jag även in på en blogg där de berättade om en fotoresa/roadtrip i USA. Det hade ju varit jättekul! Ett gäng fotofantaster tillsammans med några fotografer som utbildar under vägen. 
Tyvärr går ju den resan samma väg som jag redan har åkt. Los Angeles-Las Vegas-Grand Canyon-San Francisco och Highway 1 tillbaka. Det ända är att de stannar i Yosemite National Park och Death Valley där jag inte har varit. Men hela kalaset kostade ca 25000kr vilket jag tycker låter mycket. Då kan jag göra min egen fotoresa och åka dit jag vill och stanna när det passar mig för en billigare peng. Jag får ju i o för sig inte utbildningen då men google finns ju ;)
Men det kan ju vara värt att titta på flera fotoresor. Kanske inte så långt bort eller dyrt.
 
När jag ändå skriver om USA roadtripen 2007 passar jag på o kolla på lite bilder på denna fantaska resa med Jennifer.
San Francisco:
 
 
 
 
Highway 1:
 
 
Los Angeles:
 
Grand Canyon:
 
 
 
 
Las Vegas:
 
 
 
 
Det jag mäker är att jag hade ett fotointresse. Men kvantitet stod framför kvallitet. Och så hade jag bara en kompaktkamera. Vad jag har utvecklats sen dess. 
Skulle ju helt klart kunna åka igen och ta "nya" bilder.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: