meandmyrestlesssoul.blogg.se

Östregård loppis

Kategori: Loppis

Tanken va att åka på loppis nästa söndag men eftersom jag ska flytta då så blev det idag istället. Målet va Ösregårds loppis utanför Moheda. På vägen stannade vi vid en badplats och fikade i vårsolen.
Väl framme på loppisen va det fullt!
 
Det va jättekul att gå runt och titta på alla gamla och fina saker.
Fick med mig en hel del roligt hem :)
Dessa 2 stolar för 25 kr/st. Ska måla om dem i vitt och klä sitsen i svart.
HIttade massa små porslinskoppar och fat.Köpte de små och stora kopparna med rosor i 2 olika omgångar och insåg när jag packade upp dem att de va i samma serie. Sockerburken hade alltid farfar full med sockerbitar.
Hittade även dessa 2 tekannor för 10kr/ 35kr.
Och denna bok va för rolig! Läste om mig (tvillingarna) och mycket stämde. Tyvärr stod det även att jag inte passar ihop med nåt annat stjärntecken. 
"chanserna att du och kräftan ska bli lyckliga är inte överdrivet stora"
"utsikterna till ett lyckligt giftemål med ett lejon är tveksamma"
"lyd ett råd, undvik fisken"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: