meandmyrestlesssoul.blogg.se

USA drömmar

Kategori: resa

När jag bodde i London började jag fundera vart nästa USA resa skulle gå. Och eftersom jag gillar att fota så kom jag på att det finns ju massor av fina nationalparker man kan fota.
Så jag har under en tid googlat och sett lite olika parker jag vill se.
Idag lekte jag lite med google maps o fick ihop en eventuell rutt. Tyvärr kunde man bara ha 10 stopp på en rutt så det fick bli 2 st.
 
 
 
Start i San Francisco
Yosemite National Park
Mono lake
Death valley
Red rock canyon
Las Vegas
Red Cliffs national conservation area
Zion national park
Red Canyon park
Bryce national park
Capitol reef national park
Arches National park
Canyonlands national park
Monument Valley
Antelope Canyon
Horseshoe bend
Vermilion cliffs national monument (The wave/Coyote butts)
Grand Canyon
Joshua tree national park
Los Angeles
 
En liten rutt på ca 400mil.
Åker man i ca 2 veckor blir det ca 30mil att köra om dagen.
 
Detta är ju min drömresa som jag bestämde mig för att göra 2015.
När jag sedan träffade Jennifer, Mia och Emilie i Oslo i höstas kom de fram till att de ville följa med och att det skulle bli vårat 10 år jubileum från när vi träffades i USA första gången 2005.
Var de vill åka vet de nog inte äns själva ;) Bara ATT de vill åka till USA. 
Så nu har vi ca 1 år att planera så får vi se var vi hamnar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: