meandmyrestlesssoul.blogg.se

Uppföljning av mål

Kategori:

I början av året så skrev jag en lista på olika mål och lite andra grejer jag vill göra. Nu har vi kommit halvvägs in på 2014. Sjukt va tiden har gått fort!
Tänkte ta och se hur jag ligger till på min lista. 
 
De lite större målen:
- Hitta ett jobb jag trivs med. 
Kommer kanske inte vara det första jobb jag hittar men jag ska sträva efter att hitta nåt jag kan trivas med. 
(Halvcheck. Jag har hittat ett jobb men kommer söka vidare tills jag hittar nåt jag verkligen trivs med.)
- Hitta en lägenhet. 
Längtar efter mitt eget boende som jag kan inreda precis hur jag vill.
(Halvcheck. Har i a f ett boende som jag slipper dela med nån med mina egna saker.)
- Bli skuldfri.
Betala tillbaka pengarna jag har lånat av mamma, bla när jag va tvungen att köpa en ny mobil.
(Detta kommer att ta till slutet av året. Målet är att bli skuldfri senast 1 januari 2015)
- Resa minst 2 gånger. 
Blev bara en resa till Oslo i år (förutom Londontrippen) men jag saknar verkligen att upptäcka nya delar av världen och träffa nya människor.
(Ingen resa än så länge. Men kommer åka till London senare i sommar och förhoppningsvis kunna unna mig en solsemester i höst)
- Spara pengar. 
Dels för att kunna resa men även till mitt kommande motorcykelkörkort som jag vill ta innan jag fyller 30 år. 
(Jag får nog skjuta upp körkortet :( )
- Va en JA sägare. 
Inte va tråkig och tacka nej till erbjudanden, äventyr. Försöka vara så öppen som möjligt. Ofta blir saker mycket roligare än vad man tänkt sig bara man är öppen för nya upplevelser/människor.
(Som ny i Göteborg försöker jag att tacka ja till olika tillställningar.)
- Grubbla mindre. 
Jag oroar mig och grubblar över allt som kanske kommer hända. Vill leva i nuet!
(Tyvärr har det varit mycket oro för jobb och pengar men förhoppningsvis kan jag lägga det på hyllan nu när jag har jobb för sommaren)
- Umgås med vänner och träffa nya männsikor. 
Egentid är viktigt för mig men jag behöver det inte 7 dagar i veckan. Hänga mycket med kompisar och inte vara blyg för att lära känna nya människor.
(Lite dåligt med detta då jag inte har lärt känna så många i Gbg än men försöker att umgås med de jag känner)
- Träna. 
Inte för att jag tror att jag är tjock för det vet jag att jag inte är. Men man mår bättre och jag skulle gärna bygga lite mer muskler. Så tillbaka till morgonpromenader och kanske lite Friskis på det. Skulle gärna vilja prova poledance oxå.
(Halvcheck. Jag har skaffat ett friskiskort. Nu ska jag bara hinna träna.) 
- Njuta av den svenska sommaren. 
Sola, bada, grilla, ha picknick, åka på äventyr, resa, cykla mm...
(Det är den 4 juni, sommaren är här! Än så länge har det blivit lite häng i Slottsskogen, sommarpromenader och t o m beachvolley. Ska även köpa mig en cykel nu när bilen är såld. Summer 2014-Bring it on!)
 
Och så lite kreativa saker:
- Måla tavlor. 
Snart ett år utan att få måla stora kanvastavlor. Har massa idéer!
(När jag bodde hemma hos mamma blev det massor av tavlor. Nu har jag pysslat mer med olika inredningsprojekt. men jag har en lista på tavlor som ska göras)
- Fota massor! 
Bli bättre på att ha med mig kameran och ta fler "vardagsbilder". Läsa på mer om hur jag kan bli en bättre fotograf. Kanske köpa ett nytt objektiv eller en extern blixt.
(Fotat en hel del men vill verkligen öva mer på porträtt)
- Lära mig spela piano. 
Lärde mig själv lite när jag va ung men tappade det när jag flyttade hemmifrån. Försöka ta upp spelandet igen och bli bättre.
(Detta får vänta)
- Sjunga i en kör. 
Har insett att jag gillar att sjunga. Har även blivit inspirerad efter att ha sett första säsongen av Glee. Skulle vara kul att vara med i en kör precis som när jag va liten.
(Har tittat på Glee och sjungit för fulla muggar här hemma. Till hösten får det bli en kör. Clara är med i en bla)
- Lära mig ett nytt språk. 
Kanske Italienska, Spanska eller Franska.
(Detta får vänta)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: