meandmyrestlesssoul.blogg.se

Nyplanterat

Kategori: inredning

När jag går från bussen till jobbet går jag igenom en liten gräsplätt. Häromdagen insåg jag att den kryllade med klöver. Så där bara. Helt plötsligt. Villa plocka med mig massor hem! Får bli nån annan dag.
 
Efter jobbet idag strosade jag runt på blomsterlandet o köpte lite nytt. Dels blommor till balkongen, en hibiskus till sovrummet, växter till köksfönstret och en kruka med mynta. Släpade sedan med detta på både spårvagn och buss. Saknade min bil men så kom jag på parkeringsavgifter, bilköer, trängselskatt, besinavgifter mm och då va jag ganska nöjd med kollektivtrafiken.
Jag köpte nya blommor till min blomlåda då de blommorna som fanns va helt angripna av små gröna äckliga insekter.
 
Blev lite nya tagetes o nån annan blomma som ska bli spännande att se färgen på när den blommar.
Mina fuchsia som jag köpte för en 5:-/st, då i en ca 5cm stor kruka, och nu har planterat om blommar för fullt!
Väntar även på att en solros ska komma fram:
 
Ikväll försökte jag komma på hur jag vill ha min tavelvägg men saknar några ramar och jag har inte fått fotona jag beställde än.
 
Fin himmel ikväll igen :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: