meandmyrestlesssoul.blogg.se

Loppisfynd och intervjuer

Kategori: Loppis

Igår va det fullt upp. Började med att ta bussen ner till stan. Just då kom ett fruktansvärt skyfall men jag klarade mig precis.
Sprang in på Chilli o kikade på deras rea. det finns mycket fint där men jag hade siktet på något annat.
Jag gick till Holmens marknad som Jessica på jobbet hade tipsat om. Att jag har missat denna stora second hand mitt i centrum?! På vägen dit började solen titta fram.
Hittade en jättesöt karaff som passade ihop med mina andra karaffer:
Och en mönstrad vas. Båda dessa för 10kr/st :) Köpte även några plåtburkar och ett gammalt grytlock som ska bli en kakburk i våningar. 
 
Hem o vända för att sedan ta spårvagnen till Frölunda torg. Där gick jag på intervju på New Yorker. Sökte en tjänst som ledningsaspirant i måndags, blev kallade till intervju i tisdags och va där igår på intervju. Det gick ganska bra och jag får svar tidigast på måndag.
Köpte även 2 svarta, stora, tekoppar på Önska då jag hittade ett presentkort därifrån när jag flyttade.
 
Handla lite o sen bar det av till Delsjön dit Mia hade bjudit med mig till hennes kyrkas summerlife. Vanligtvis har de olika "life" grupper i deras kyrka och nu på sommaren samlas alla på onsdagar och hittar på lite olika saker. Det va ca 50 pers där i blandade åldrar. Vi grillade och spelade kubb och volleyboll. Jättetrevligt!
 
Idag skulle jag varit ledig och hade diverse planer för dagen. Men så ringde Mattias o frågade om jag kunde jobba på morgonen o då kan ju jag inte säga nej, Jobbade till 12 sen åkte jag in till Nordstan och åt lunch på espressohouse. Skulle sedan gå på en annan intervju för TGR på arbetsförmedlingen. I mailet stod det att det va på arbetsförmedlingen i centrum. Men på väg dit tittade jag på adressen för säkerhets skull och insåg att det va inte arbetsförmedlingen vid centralen utan vid järntorget. Som tur va var jag i god tid plus att det va drop in intervjuer så jag hann ändå.
Jag sökte även detta jobb, som butikschef, i måndags och i tisdags fick jag mail om intervju som ägde rum idag. Spännande då jag först gick in i ett rum och pratade med en kille för att sedan gå in i ett annat rum och prata med en annan kille och svara på precis samma frågor en gång till.
I morgon får jag svar på om jag går vidare till en andra intervju

Kommentarer


Kommentera inlägget här: