meandmyrestlesssoul.blogg.se

Härlig helg

Kategori: pyssel

Vilken skön helg det blev!
Efter jobbet i fredags så träffade jag Clara.
Jag försökte gå in ett par nya skor jag tänkte ha på Elin och Klas bröllop men efter att ha gått ner till stan så fick jag byta till mina ballerina.
 
         Vi va först på market som hade premiär för sin uteservering. Clara känner en av cheferna där så vi fick goda strawberry mojitos helt gratis!
Sedan stannade vi till vid Barabicu. Ytterligare en mysig uteservering.
Rolig detalj på toaletten:
 
I går jobbade jag 10-18. 
Efter jobbet åkte jag till Hard Roch Café fär jag träffade Andy som satt i baren och tittade på fotboll. Chris som jag har träffat några gånger stod i baren och gav mig halva priset på mina cider jag beställde :)
Jag fick även några slattar som blev över när han blandade drinkar till andra.
Hela tiden kom Andys jobbarkompisar fram och hälsade på honom. Några har jag träffat innan och de andra presenterade Andy mig för. De flesta är inte svenskar så det va engelska som gällde hela kvällen. Och alla är jättetrevliga.
Efter nån timme kom Clara och vi gick till Stora teaterns uteservering.
 
Andy vill inte vara med på bild så jag smygfotade honom lite.
 
Sen blev det en sväng förbi Hard Rock igen för att ta en shot innan vi stannade till på McDonalds.
Sedan gick vi till Bar himmel som ligger längst upp på Avenyn.
 
 
Efetr det stannade vi på Locatelli där jag drack en jättegod mojito!
 
Sen sprang Andy tillbaka till Hard rock för att se på fotboll igen.
 
När jag skulle hem tog jag spårvagen åt fel håll. Hoppade av vid Chalmers och på 6:an som jag vet går till Järntorget. Men även denna åt fel håll.
Fick till slut byta vid Ullevi. Resan hem skulle ta ca 20 min men det tog nog nästan 1 timme innan jag va hemma.
 
Idag på morgonen fick jag för mig att storstäda hela lägenheten. Mitt i städningen fick jag ett glädjande besked så känslorna flödade!
Åkte senare ner till stan för att prova glasögon men Smarteye hade ju givetvis söndagsstängt.
 
Sen i eftermiddag har jag suttit på balkongen och målat.
 
Pysslade även ihop en kakburk av lite delar jag köpte på loppis i veckan.
 
 
 
I kvällssolen kände jag mig lite ensam så jag tog en rask promenad i Slottsskogen. Det var allt för länge sen. Gick upp till utkikstornet:
 
 
Väl hemma blandade jag en svalkande dryck med iste, citron, mynta och blåbär.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: