meandmyrestlesssoul.blogg.se

2013/2014

Kategori:

Så jag sov lite längre än jag hade tänkt igår. Men jag tog mig till slut in till Oxford Street i hopp om att hitta en klänning. Provade klänningar på Forever 21, New Look, Bershka bla men hittade inga som passade.
Till slut sprang jag in på Primark och tog 2 svarta klänningar och en svart kjol i hopp om att nåt av det skulle passa.
Som tur va va den ena klänningen riktigt bra tillsammans med ett skärp, resten får åka tillbaka till Primark.
 
Fixade håret i en sidoknut och sminkade mig med lite glitter. Va riktigt nöjd så det blev några selfies ;)
 
 
 
 
 
 
 
Jag tog bussen till Grand Bazaar där jag hade en god middag med Nikki, Tom och Mikael.
Lika gott som sist jag va där men inte lika mycket folk. Tyvärr va servitörerna lite nonchalanta. Vi beställde en flaska vin men det tog jättelänge innan vi fick den så vi hade nästan hunnit äta klart. Så när de till slut kom med flaskan tog vi bara varsiitt glas ist och det tog lika lång tid att få det.
 
 
Sedan åkte vi till en fest hos Toms kompisar. det va lite stelt i början när man inte kände någon men det tog inte lång tid förräns man minglade runt med alla människor där. Det måste ha varit ca 30 personer på festen.
Jag (som hade mått dåligt på morgonen p g a att ha blandat cider, vin, bubbel och öl när vi va hos Nikki) tog det lugnt med drickat. 2 glas vatten och ett glas vin :)
Värden hade varit seriös med både laserljus och rökmaskin.
Festen började med bordtennis.
 
 
Sen hade värden en liten musikstund han kallade "smashhit or smash it" där han spelade låtar på en gammal lp spelare. Sen fick publiken säga om det va en hit eller om de skulle smashas.
SMASH IT! skrek vi o han tog en hammare och helt enkelt slog sönder lp skivan.
 
 
 
Sen va det en kille som spelade gitarr medans en kille från Spanien (som hade bott i London i 4 år men fortfarande inte alls va bra på engelska) läste en dikt han hade skrivit om nyår. Konstigt men lite intressant.
 
 
 
 
Lite för mycket rök ibland...
 
Nedräkning till det nya året på TV från Themsen. Vi såg även fyrverkerierna dcsom höll på i 10 minuter.
 
Sen blev det skumpa och dans.
 
 
 
 
 
 
Kl 3 kände jag att jag va redo att åka hem och alla tunnelbanor gick hela natten så det va smidigt.
Idag mår jag allderles utmärkt så det blir en sväng ner på Oxford Street igen för att lämna tillbaka klänningarna på Primark innan jag träffar de andra för lunch innan Mikael åker hem.
 
En liten PS...
Dagen innan nyår hade vi ganska mycket kunder på jobbet så jag hjälpte till i kassan för att krympa kön lite. Hjälpte en kille och när jag tagit betalt och gett honom påsen och kvittiot stod han och tittade på mig några sekunder innan han sa att det va trevligt att se någon le så mycket, det är ovanligt inom handel nu för tiden. Då blev jag glad och log ännu mer :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: